۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۴اسفند/ حرکت معامله‌گران در مسیر لغزنده

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 507834
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۴اسفند/ حرکت معامله‌گران در مسیر لغزنده

امروز قیمت دلار متاثر از تقویت احتمال بازگشت آمریکا به برجام و توافق ایران و غرب در آینده نزدیک، به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت و با ۶۰۰تومان کاهش نسبت به روز گذشته قیمت آن به ۲۴۶۵۰تومان رسید اما از آنجا که فعلا هیچ اقدام عملی از سوی دو کشور انجام نشده معامله‌گران بر پایه همین احتمالات فعالیت خود را در بازار ارز بسیار کم‌ کرده‌اند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ روز جمعه بعد از پس گرفتن عملیات ماشه توسط آمریکا و تلاش این کشور برای دخالت متحدانش در مسئله هسته‌ای ایران قیمت دلار وارد مسیر نزولی شد و درحالیکه روز پنجشنبه نرخ این ارز ۲۵۸۵۰تومان بود، روز شنبه تا ۲۵۳۰۰تومان کاهش یافت اما در نتیجه تقویت احتمال توافق دو کشور در آینده نزدیک، دلار در معاملات امروز به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت و قیمت آن در ابتدای روز به ۲۴۹۰۰ و سپس به ۲۴۶۵۰تومان کاهش یافت.

همچنین صرافی‌ملی روز گذشته نرخ ارز را در سایت خود اعلام نکرده بود، اما امروز قیمت فروش دلار را به ۲۴۲۴۵ و یورو را به ۲۹۲۹۰تومان کاهش داده است؛ در دیگر صرافی‌های رسمی هم قیمت فروش دلار به ۲۴۴۰۰ و یورو به ۲۹۵۰۰تومان رسیده است.

سیگنال‌های مثبت به بازار ارز

روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده با اطمینان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که لغو تمامی تحریم‌ها در آینده، نزدیک است؛ ضمن اینکه امروز هم یک رسانه انگلیسی اعلام کرده که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در اندیشه این است که با کاهش فشار تحریم‌های ایران، توافق هسته ای را احیا کند که همین اظهارات باعث شده دلار با سرعت بیشتری روند نزولی را طی کند.

با این پیش‌بینی‌ها بسیاری از افراد بر این باورند که حتی پس از لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران در پنجم اسفند ماه، دو کشور به مرور زمان مجاب به بازگشت بر سر میز مذاکره خواهند شد، از طرفی شوک روانی این اقدام طی دو هفته گذشته در بازار ارز تخلیه شده و دلار تحت تاثیر این موضوع افزایش نخواهد یافت.

دلار پایین‌تر از سطح حمایتی

با توجه به روند نزولی که بازار ارز پیش گرفته عده‌ زیادی از دارندگان دلار به سمت فروش روی آورده‌اند و کمتر کسی در این شرایط مگر درصورت نیاز، حاضر به خرید ارز می‌شود چراکه امروز دلار از سطح حمایتی ۲۴۸۰۰هم پایین‌تر آمده و با این روند احتمال ادامه کاهش قیمت تا ۲۴۳۰۰تومان وجود دارد.

ضمن اینکه بالاخره درهم به محدوده ۶۰۰۰تومان ورود کرد و نرخ آن در بازار امروز به ۶۸۲۰تومان رسید که این موضوع انتظار معامله‌گران به ادامه روند نزولی قیمت دلار را بالاتر برده است؛ البته همچنان به دلیل حساسیت شدید بازار به اخبار سیاسی پیش‌بینی‌ها فاقد پشتوانه بوده و صرفا از لحاظ فنی این موضوع بررسی می‌شود زیرا انتشار هر خبری ممکن است سرعت حرکت دلار در روند نزولی را بیشتر کرده و یا منجر به تغییر مسیر بازار ارز شود.