۰ نفر

نقد و بررسی اپلیکیشن ووچرمانی، ورود به دنیای پول‌های دیجیتال

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 507403
نقد و بررسی اپلیکیشن ووچرمانی، ورود به دنیای پول‌های دیجیتال

این روزها ارزهای دیجیتال، پول‌های الکترونیکی و کیف پول‌های دیجیتالی رونق ویژه‌ای در دنیا یافته‌اند که نوید سبک جدیدی از زندگی و تراکنش‌های مالی را می‌دهند. ووچرمانی نیز یکی از کمپانی‌هایی می‌باشد که در این زمینه فعال و نوآور بوده و با امکانات و راهکارهایی متفاوت هر روز افراد بیشتری را جذب دنیای تراکنش‌های دیجیتالی می‌کند.

یکی از راهکارهای این کمپانی اپلیکیشن ووچرمانی می‌باشد که به ساده‌ترین شکل ممکن تراکنش‌های شما را در سطح جهانی مدیریت می‌کند. هرچند که این اپلیکیشن طراحی جالبی ندارد اما امکانات بسیار مهمی را به سادگی در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن در هر دو نسخه‌ی اندروید و آیفون طراحس شده است که قابل دانلود از طریق اپل استور یا گوگل پلی می‌باشد. در نهایت مهمترین نکته‌ درباره این اپلیکیشن این است که برای ایرانیان کماکان در دسترس می‌باشد و هیچ اطلاعیه‌ای از سمت ووچرمانی جهت بستن حساب‌های ایرانیان اعلام نشده است.

حال با یکدیگر شروع به بررسی اپلیکیشن ووچرمانی می‌کنیم و نقات قوت و ضعف آن را نیز مطرح می‌نماییم.

۱. ساخت اکانت:

نحوه‌ی ثبت نام در این اپلیکیشن بسیار ساده می‌باشد و تنها نیاز به ایمیل و رمز عبور دارد که این مورد نشان دهنده‌ی یک سیستم تراکنش آنلاین بدون احراز هویت (No KVC) می‌باشد پس در نتیجه برای ورود به اپلیکیشن ووچرمانی و شروع تراکنش‌ها نیاز به ارسال مدارک نمی‌باشد.

۲. روش‌های انتقال و تبدیل دیجیتالی وجوه

برای شروع تراکنش و انتقال وجوه در اپلیکیشن ووچرمانی نیاز به کد ووچر دارید این بدین معنی است که همه

چیز در این اپلیکیشن از کد ووچر شروع می‌شود و راه واریز مبالغ به این اپلیکیشن و انتقال این می‌باشد.

حال اولین سوال اینجاست که کد را از کجا تهیه کنیم؟! در ایران تنها راه تهیه کد ووچر خرید آن از صرافی‌های

آنلاین می‌باشد اما در بسیاری از کشورها می‌توانید از فروشگاه‌ها مانند سوپرمارکت‌ها نیز خریداری کنید. کد ووچر یک کد ۱۶ رقمی می‌باشد که از قسمت Redeem در اپلیکیشن می‌توانید آن را وارد اپلیکیشن کنید و کیف پول شما بصورت دلاری شارژ می‌شود.

یکی از دیگر روش‌های بسار جالب این اپلیکیشن درخواست‌((Request مبلغ از دیگران و شارژ حساب خود می‌باشد که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

۲.۱. روش دریافت وجوه از طریق لینک((Request

 در این روش شما می‌توانید به میزان مبلغ مشخصی که هنگام درخواست و ساخت لینک ایجاد می‌کنید از افراد دیگر درخواست واریز وجه کنید. در این روش یک لینک مشخص برای شما به عنوان مثال با درخواست ۱۰۰ دلار ساخته می‌شود. لینک را برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید و آن شخص با پرداخت از طریق کد ووچر، کیف پول ووچرمانی و یا بیتکوین برای شما واریز می‌کند. به همین راحتی نقل و انتقالات بین المللی امکان پذیر می‌شوند.

۲.۲. ساخت کد ووچر

شما نیز می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ووچرمانی کد‌های ووچر ایجاد کنید. در این روش تنها کافیست در این اپلیکیشن موجودی در حسابتان داشته باشید و با انتخاب گزینه‌ی Generate کد با مبلغ مورد نظر خودتان را بسازید.

۲.۳. تبدیل ووچرمانی به بیتکوین

از دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده در این اپلیکیشن تبدیل مبالغ شما به بیتکوین می‌باشد. شما می‌توانید مبالغ خود را در چند ثانیه به بیتکوین و یا بالعکس به سادگی تبدیل کنید.

۳. کمیسیون تراکنش‌ها در ووچرمانی

تمامی تراکنش‌های داخل شبکه‌ای در سیستم ووچرمانی بصورت رایگان انجام می‌شود و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نیست اما در صورتی که قصد خارج کردن مبلغی از این سیستم داشته باشید شما نیز ملزم به پرداخت کمیسیون می‌باشید. به عنوان مثال درصورتی که قصد خارج کردن بیتکوین‌های خود از اپلیکیشن ووچرمانی و انتقال آن‌ها به شبکه‌ی اصلی بلاکچین(Blockchain) را دارید نیاز به پرداخت کمیسیون دارید.

  1. 4. اکانت بیزینس و یا USD

اگر از افراد آشنا با اپلیکیشن ووچرمانی باشید حتما بخش USD را مشاهده کرده‌اید. این تنها بخش در ووچرمانی می‌باشد که نیاز به احراز هویت دارد و بسیار طولانی و پیچیده می‌باشد. با استفاده از این بخش و باز شدن حساب دلاری برای شما تمامی محدودیت‌های انتقال مبالغ در این اپلیکیشن برای شما برداشته شده و حتی می‌توانید از نمایندگان ووچرمانی برای فروش و دریافت کمیسیون شوید.

۵. امنیت در ووچرمانی

امنیت در اپلیکیشن ووچرمانی در سطح استانداردی به نظر می‌رسد و به روش‌های رمز دو مرحله‌ای، استفاده از اثر انگشت و یا اسکن چهره انجام می‌شود.

نکته‌ی مهم برای ایرانیان: از آنجایی که این اپلیکیشن برای احراز هویت می‌باشد بسیار مهم است که ایمیل ثبت نامی خود و اطلاعات آن را همیشه به یاد داشته باشید.

۶. جمع بندی

به زبان ساده این اپلیکیشن با ظاهری بسیار ساده و معمولی می‌باشد اما کاربردهای زیادی دارد، برخی از این کاربردهایی که به آن اشاره کردیم به شرح ذیل می‌باشند:

  • کاربری بسیار ساده
  • امکان تراکنش‌های بین‌المللی
  • امکان انتقال در شبکه بلاکچین
  • تراکنش داخلی بدون کمیسیون
  • و چندین کاربرد دیگر