۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷بهمن/ هفته حساس پیش‌روی بازار ارز

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
کد خبر: 505955
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷بهمن/ هفته حساس پیش‌روی بازار ارز

امروز بازار ارز برخلاف روز گذشته روند کاهشی در پیش گرفت و دلار در اولین ساعات معامله تا ۲۵۹۵۰تومان کاهش یافت و تا پایان روز با رشد مجدد به ۲۶۰۵۰تومان رسید؛ با توجه به مهلتی که ایران تا ۲۱فوریه برای لغو تحریم‌ها داده، هفته حساسی پیش‌روی بازار ارز است و در این مدت معامله‌گران در لاک احتیاطی فرورفته‌اند.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ روز گذشته ارزش دلار تا مرز ۲۶۳۰۰تومان پیش رفت و بازار ارز در این قیمت با حجم بالای فروش مواجه شد و همین موضوع روند صعودی نرخ ارز را متوقف کرد؛ صعود دلار به این قیمت علاوه بر سود‌دهی بالا، زیان ریزش یک ماه پیش را نیز جبران کرد و باعث شد بسیاری از معامله‌گران ریسک ادامه حضور در بازار را نپذیرند و با فروش ارز‌های خود به انتظار روز سرنوشت‌ساز بازار (۲۱فوریه، ۳اسفند) بنشینند.

عقب‌نشینی دلار در معاملات پشت‌خطی

همچنین دیروز با فروکش کردن انتظارات افزایشی معامله‌گران، حجم خرید و فروش در معاملات پشت‌خطی هم کاهش یافت و از همین رو دلار در این بازار غیر رسمی هم از قیمت ۲۶۲۸۰تومان بالاتر نرفت؛ از طرف دیگر امروز نرخ درهم نیز تا ۷۱۷۰تومان پایین آمد و این موضوع هم در کاهش انتظارات معامله‌گران و قیمت دلار تاثیرگذار بوده است.

البته تا زمانی که نرخ درهم بالاتر از سطح ۷۰۰۰تومان باشد، دلار از کانال ۲۶هزار تومان فاصله نخواهد گرفت و معامله‌گران با نگاه به این عامل همچنان انتظار رشد قیمت دلار را دارند، بنابراین برای اینکه بازار ارز وارد مسیر نزولی شود، لازم است نرخ درهم به محدوده ۶۰۰۰تومان ورود کند.

خروج خریداران از بازار ارز

در ابتدای هفته با صعود دلار به کانال ۲۶هزار تومان حجم خرید بیشتر شد و در پی آن دلار تا مرز ۲۶۳۰۰تومان بالا رفت ولی در ساعات پایانی روز شنبه بسیاری از معامله‌گران با ترس از عقب‌نشینی بازار، تغییر موقعیت دادند و به این ترتیب با افزایش میزان فروش قیمت دلار به ۲۶هزار تومان کاهش یافت.

در بازار ارز امروز هم شاهد پیشی گرفتن میزان خرید از فروش یا برعکس آن نبودیم و درنتیجه دلار مثل دو روز پیش فرصت نوسان قیمت پیدا نکرد؛ در همین رابطه فعالان بازار ارز اظهار کرده‌اند که به دلیل پایدار نبودن شرایط و نگرانی نسبت به آینده روابط سیاسی، بازار دچار سردرگمی شده‌ و خریداران و فروشندگان حاضر به انجام معامله نیستند.

حالا با نزدیک شدن به مهلتی که ایران تا سوم اسفندماه برای لغو تحریم‌ها داده، بازار ارز هفته حساسی را پیش‌رو دارد، در چنین شرایطی توصیه فعالان قدیمی بازار احتیاط بیشتر در خرید و فروش‌ها است و به نظر می‌رسد در این مدت شاهد نوسان چندانی در قیمت دلار نباشیم؛ بر همین اساس برای بازار فردا ۲۷بهمن ماه نیز پیش‌بینی می‌شود که دلار قیمت فعلی را حفظ خواهد کرد.

روند قیمت دلار و یورو در بازارهای امروز

امروز در اولین ساعات معاملات بازار آزاد قیمت دلار به ۲۵۹۵۰ و یورو به ۲۳۳۸۰تومان کاهش یافت و طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده تا زمان انتشار این خبر، دلار به ۲۶۰۵۰ و یورو به ۳۱۴۰۰تومان رسید؛ صرافی‌ملی امروز نرخ ارز را در تابلوی خود تغییر نداد و دلار در قیمت ۲۴۹۸۰ و یورو ۳۰۲۷۰تومان ثابت ماند.

دیگر صرافی‌های رسمی امروز قیمت فروش دلار را تا ۲۵۵۰۰ و خرید آن را تا ۲۵هزار تومان پایین آوردند و قیمت خرید و فروش یورو هم در این بازار به ترتیب به ۲۹۶۵۰ و ۳۰۱۵۰تومان رسید، سامانه نیما هم قیمت فروش دلار را ۲۳۴۴۲ و یورو را ۲۸۸۶۹تومان اعلام کرد.