۰ نفر

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر مطرح کرد؛

خلاقیت عجیب طلافروشان برای حفظ مشتری

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبر: 505164
خلاقیت عجیب طلافروشان برای حفظ مشتری

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به گرانی قابل توجه طلا بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند به جای حلقه طلا ، حلقه نقره خریداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای افزود: در این مورد گزارش‎هایی به بنده رسیده است و ما نیز تصمیماتی را گرفته‌ایم. همان طور که می دانید سن ازدواج بالارفته، مسکن گران است و زوج های جوان باید هزینه های زیادی برای برگزاری مراسم ازدواج خود بپردازند و یکی از خریدهای پرهزینه نیز طلاست که برخی آن را حذف کرده و نسبت به خرید زیورآلات آبکاری شده اقدام می‎کنند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: مقایسه وضعیت بازار مصنوعات طلا در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نشان می‌دهد به طور متوسط خرید مصنوعات طلا در کشور حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. البته بخشی از این این مساله به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا نیز برمی‎گردد اما ما با هدف ترغیب جوانان به خرید حلقه‌های طلا تدابیری ویژه اندیشیده‌ایم .

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: این روزها طلاهایی با وزن کمتر و به اصطلاح سبک‌ترو ظریف‌تر در بازارافزایش یافته است. به عبارت دیگر همکاران ما، زیورآلات با وزن‌های سنگین را تبدیل به مصنوعات با وزن های سبک کرده‌اند تا این‌گونه قدرت خرید مردم برای خرید طلا افزایش یابد و هموطنان بتوانند مصنوعات طلا را خریداری کنند.

وی ادامه داد: آویز و زنجیرهای متعارف پیش از این غالبا وزنی معادل ۵ گرم داشتند اما اکنون وزنی در محدوده۱.۵ گرم دارند و  آویزهایی که قبلا ۱۰ گرم وزن داشته‌اند، اکنون با وزن های ۲ تا۳ گرم عرضه می‌شوند.

کشتی آرای گفت: به واحدهای تولیدی صنف طلا و جواهر پیشنهاد شده است تا نسبت به ساخت و تولید حلقه‌های طلا در وزن‌های سبک اما با ظاهری چشمگیرتر اقدام کنند تا جوانان بتوانند با هزینه کم حلقه طلا خریده و استفاده کنند.