۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۲۰بهمن/ تردید معامله‌گران در خرید و فروش

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 504131
پیش بینی قیمت طلا تا فردا ۲۰بهمن/ تردید معامله‌گران در خرید و فروش

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با وجود اینکه ارزش اونس جهانی نسبت به هفته قبل کاهش یافته، اما به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز شاهد رشد قیمت طلا و سکه هستیم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به رشد دوباره قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: ارزش اونس جهانی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و به ۱۸۱۷دلار رسیده اما به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه گران‌تر شده است.

او درباره وضعیت تقاضا نیز توضیح داد: هفته گذشته به مناسبت روز مادر شاهد رشد حدود ۱۵درصدی تقاضا بودیم اما این هفته حجم معاملات به حداقل رسیده و بازار به دلیل نوسانات قیمت دچار رکود شده است.

به گفته بذرافشان، عده‌ای از مردم برای خرید طلا و سکه منتظر روند کاهشی بازار هستند و آن‌هایی که قصد فروش دارند نیز به افزایش بیشتر قیمت‌ها امید دارند.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: اگر دلار همچنان با نوسان صعودی همراه باشد، حتی با وجود نبود تقاضا و عدم رشد اونس جهانی باز هم قیمت طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۱۹بهمن ماه۹۹

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۲:۳۰) معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم در محدوده ۴۰۰هزار تومان قرار دارد.

او افزود: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۷۲۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۹هزار تومان است.