۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاه بازارها به بسته کمک مالی دوم آمریکا/ فلز زرد نزولی شد

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
کد خبر: 501368
نگاه بازارها به بسته کمک مالی دوم آمریکا/ فلز زرد نزولی شد

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده اندکی روند نزولی در پیش گرفت، در حالی که قیمت نقره اندکی افزایش یافت. قیمت فلز زرد در معاملات هفته جاری نوسان قابل توجهی نداشته است.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روند معاملات در حالی ادامه می‌یابد که قیمت‌ها از پایین‌ترین سطح معاملات ماه ژانویه فاصله قابل توجهی گرفته‌اند. روز گذشته معاملات آتی طلای فوریه با کاهش ۳.۴۰ دلاری در هر اونس به قیمت ۱۸۵۱.۹۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۰۵۶ دلاری به قیمت ۲۵.۵۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

در حالی که هفته معاملاتی جاری هفته‌ای شلوغ از لحاظ انتشار داده‌های اقتصادی است، جلسه دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو که از صبح روز سه شنبه آغاز شده و بعد از ظهر امروز با سخنرانی جروم پاول رییس بانک فدرال رزرو پایان می‌یابد از جمله مسائلی است که بر بازارها تاثیرگذار خواهد بود. برخی ناظران بازار معتقدند سخنرانی پاول می‌تواند آن کاتالیزور بازار فلزات گرانبها باشد که سرمایه گذاران در انتظار آن هستند تا موجب تحرک قیمت‌ها از محدوده معاملاتی کنونی شود.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. شاخص‌های آسیایی عمدتا معاملات را نزولی به پایان رساندند در حالی که شاخص‌های اروپایی عمدتا صعودی بود. شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده نیز در پایان معاملات روز گذشته با توجه به انتظار برای انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها کاهشی بودند.

بازار همچنین از روند پیشرفت بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن از طریق کنگره که هدفش کمک به آمریکایی‌ها و مشاغل آسیب دیده از کروناست تاثیر می‌پذیرد، اگرچه اکنون بازار بر این موضوع متمرکز است که این بسته به زودی با اجرای اصلاحاتی از سوی کنگره تایید خواهد شد. از سوی دیگر سنای ایالات متحده روز دوشنبه جنت یلن را در سمت وزیر خزانه داری ایالات متحده تایید کرد که خود به نوعی بیانگر آن است که سیاست‌های مالی آسان‌تری برای مدتی دیگر از سوی فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری در نظر گرفته شده است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روز گذشته کاهش یافت. همچنین قیمت نفت خام آتی نیمکس با اندکی کاهش به قیمت ۵۲.۴۰ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز با در پیش گرفتن روند نزولی در محدوده ۱.۰۴ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه در نمودارهای روزانه بیانگر دستیابی به پایین‌ترین سطح بازار در کوتاه مدت هستند. روند صعودی معاملات طلا در میان معاملات تجاری اخیر در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۸۰۰.۸۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین قیمت هفته گذشته یعنی ۱۸۷۴.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۱۸۸۰ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا پایین‌ترین سطح قیمت هفته جاری یعنی ۱۸۴۶.۲۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم در ۱۸۳۶.۳۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس در طی روزهای اخیر شاهد معاملات ناپایدار بوده است. معاملات آتی نقره مارس همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۲۹.۱۰۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۲۴.۰۴ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات روزهای اخیر سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۵.۸۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم دستیابی به بالاترین سطح قیمت هفته گذشته یعنی ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست در کمترین قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۵.۲۰۵ دلار و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده است.