۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

پیش بینی قیمت طلا در روز‌های اوج‌گیری دلار/ رویارویی بازار با معاملات هیجانی

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰
کد خبر: 501328
پیش بینی قیمت طلا در روز‌های اوج‌گیری دلار/ رویارویی بازار با معاملات هیجانی

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر رشد نرخ ارز خبر داد و گفت: در نتیجه نوسانات بالای قیمت بازار با معاملات هیجانی مواجه شده است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه توضیح داد: امروز با وجود اینکه ارزش اونس جهانی حدود ۷دلار کاهش یافته، اما قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر رشد نرخ ارز افزایش یافته است.

به گفته او، قیمت سکه نسبت به روز گذشته ۵۰۰هزار تومان و طلا گرمی حدودا ۳۰هزار تومان گران شده و انواع دیگر سکه هم رشد ۲۰۰هزار تومانی داشته‌اند.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: اگرچه بازار طلا مدتی است که دچار رکود شده اما با تشدید نوسانات قیمت طلا و سکه، بازار با معاملات هیجانی موقت روبه‌رو می‌شود که امروز هم به دلیل رشد قیمت‌ها شاهد چنین اتفاقی هستیم.

کشتی‌آرای درباره چشم‌انداز بازار در روزهای آینده گفت: اگر دلار همچنان روند صعودی داشته باشد، حتی با وجود افت ارزش اونس جهانی شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

سکه ۵۰۰هزار تومان گران شد

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۳:۰۰) معاملات بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی با ۵۰۰هزار تومان افزایش به ۱۰میلیون و۷۶۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای اضافه کرد: قیمت انواع دیگر سکه ۲۰۰هزار تومان گران شد؛ به همین ترتیب نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۶۴۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۷۲هزار تومان است.