۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱دی ماه/ هجوم فروشنده‌ها از ترس ریزش بیشتر نرخ

۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
کد خبر: 496712
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱دی ماه/ هجوم فروشنده‌ها از ترس ریزش بیشتر نرخ

امروز قیمت دلار نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته 800تومان کاهش یافت و وارد کانال 24هزار تومان شد که در پی این افت نرخ ارز تعداد فروشنده‌ها افزایش یافته و جو بازار همچنان نزولی است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛  امروز هم نرخ ارز طبق روال دو روز پایانی هفته گذشته نزولی بود به طوریکه قیمت دلار با 800تومان کاهش نسبت به پنجشنبه هفته پیش، در همه بازارها وارد کانال 24هزار تومان شد؛ به این ترتیب اولین قیمت دلار در بازار آزاد با 400تومان کاهش، 25150 و یورو با افت 600تومانی 30500تومان اعلام شد.

صرافی‌ملی هم در ابتدای معاملات امروز قیمت فروش دلار را 150تومان کاهش داد و تا 25400تومان پایین آورد، قیمت یورو هم 400تومان ارزان شد و به 31050تومان رسید؛ همچنین امروز در صرافی‌ها دلار با قیمت 25222 و یورو 31263تومان فروخته می‌شد.

این روند نزولی تا پایان معاملات امروز کماکان ادامه داشت تا جاییکه بر اساس دومین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان، قیمت دلار در بازار آزاد با حدود 400تومان کاهش مجدد به 24790 و یورو هم با افت 500تومانی به 30هزار تومان سقوط کرد؛ در صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار به 24780 و یورو به 30520تومان رسید و در سایر صرافی‌های رسمی هم نرخ فروش دلار تا 24900تومان کاهش یافت.

چرا دلار ارزان شد؟

با کاهش تنش‌های سیاسی در آمریکا و نهایی شدن ریاست جمهوری بایدن، ورق بازار ارز برگشت و بسیاری از معامله‌گرانی که انتظار داشتند دلار دوباره به رقم‌های بالای چند ماه گذشته صعود کند و برای رسیدن به این هدف هم دست به تشدید جوسازی در بازار ارز و کانال‌های تلگرامی زدند، ناامید شده و با شروع روند نزولی بازار به فروش ارز‌هایشان با نرخ‌های فعلی هجوم آوردند.

در همین راستا، امروز قیمت درهم نیز پایین آمد و روی سطح 6هزار تومان قرار گرفت و این موضوع هم سرعت کاهش نرخ ارز را بیشتر کرد، که در نتیجه باعث شد تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز افزایش پیدا کرده و حجم خریداران به حداقل برسد.

پیش بینی ادامه روند نزولی بازار ارز

با توجه به از بین رفتن اختلافات در آمریکا و احتمال بالای کاهش تحریم‌ها علیه ایران، و همچنین به دلیل عدم ماندگاری دلار در کانال 26هزار تومان و بی‌نتیجه ماندن تلاش نوسان‌گیران در رشد دوباره قیمت‌ها، سناریوی ریزش نرخ ارز در روز‌های آینده قوت بیشتری گرفته و اغلب کارشناسان معتقدند که کاهش قیمت دلار ادامه‌دار خواهد بود.