۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌‌‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا تا هفته آینده/ بازگشت آرامش به بازار بعد از سه روز نوسان هیجانی

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 496235
پیش بینی قیمت طلا تا هفته آینده/ بازگشت آرامش به بازار بعد از سه روز نوسان هیجانی

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از آغاز روند نزولی قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش بهای اونس جهانی و نرخ ارز خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین از کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: ارزش اونس جهانی از ۱۹۴۵ به ۱۹۲۱دلار کاهش یافته و در بازار ارز هم شاهد توقف روند صعودی نرخ دلار هستیم، از همین رو قیمت‌ها در بازار طلا هم کاهش یافته و سکه طرح جدید مجددا به زیر ۱۲میلیون رسیده است.

رییس اتحادیه طلا گفت: در راستای این روند نزولی قیمت طلا نسبت به دو روز پیش حدود ۵۰هزار و سکه امامی ۵۵۰هزار تومان ارزان شده است که البته انتظاری جز این نداشتیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار طلا بیان کرد: وقتی قیمت‌ها به ثبات برسد و مردم از روند بازار اطمینان داشته باشند تقاضا هم بیشتر می‌شود، لذا بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید مصنوعات طلا نسبت به ماه قبل تا حدودی بهتر شده و با بازگشت دوباره آرامش به بازار شاهد افزایش خرید طلا و سکه در دو ماه پایانی سال خواهیم بود.

محمدولی درباره چشم‌انداز وضعیت بازار طلا در هفته پایانی دی ماه نیز اظهار کرد: اگر روند اونس جهانی و بازار ارز تغییر نکند، طی هفته آینده هم شاهد ثبات قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

سکه به کانال ۱۱میلیون بازگشت

رییس اتحادیه طلا به قیمت‌های امروز اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات امروز ۱۸دی ماه ساعت (۱۲:۳۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۱۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان کاهش یافته و حباب سکه نیز به ۵۳۰هزار تومان رسیده است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم شش میلیون و ۳۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین در بازار امروز قیمت هر مثقال طلا به پنج میلیون و ۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۵۷هزار تومان رسید.