۰ نفر

طبق اعلام ضرابخانه آمریکا؛

تقاضای سرمایه گذاری برای طلا رکورد زد/ رشد ۴۵۵درصدی فروش سکه طلا در آمریکا

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۳:۰۳
کد خبر: 496155
تقاضای سرمایه گذاری برای طلا رکورد زد/ رشد ۴۵۵درصدی فروش سکه طلا در آمریکا

تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و نقره در سال۲۰۲۰ در آمریکا رکورد زد و آمار ضرابخانه آمریکا نشان داد که تقاضا برای سکه طلا و نقره به بالاترین میزان در چهار سال اخیر صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار فروش ضرابخانه آمریکا نشان داد ۸۴۴ هزار اونس سکه طلای عقاب آمریکایی در سال ۲۰۲۰ فروخته شده است. تقاضا برای طلای فیزیکی در سال ۲۰۲۰ بیش از پنج برابر افزایش یافت و در مقایسه با ۱۵۲ هزار اونسی که در سال ۲۰۱۹ فروخته شد، ۴۵۵ درصد رشد کرد.

فروش سکه های طلا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ رسید که طی آن ضرابخانه آمریکا حدود دو میلیون اونس سکه طلا فروخته بود.

همچنین فروش سکه های نقره ضرابخانه آمریکا نسبت به سال پیش رشد بیش از دو برابر داشت و ۳۰.۰۱ میلیون اونس نقره فروخته شد که ۱۰۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

نه تنها تقاضا برای فروش سکه طلا و نقره به بالاترین رکورد چهار ساله صعود کرده بلکه ضرابخانه ها در سراسر جهان قادر به پاسخگویی در برابر حجم بالای تقاضا نبودند زیرا زنجیره تامین جهانی به دلیل تدابیر قرنطینه که از سوی دولتها برای مقابله با شیوع ویروس مرگبار به اجرا گذاشته شده بود، به شدت مختل شد.

طبق اعلام ضرابخانه آمریکا، پرفروشترین ماه، مارس بود که همزمان با پیامدهای ویرانگر همه گیری کووید ۱۹ بر اقتصاد جهان، ۱۵۱ هزار و ۵۰۰ اونس طلا فروخته شد. سرمایه گذاران در شرایطی که بازارهای سهام با فشار فروش کم سابقه مواجه شده بودند، به سوی بازارهای فلزات ارزشمند به عنوان دارایی امن سرازیر شدند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، دومین ماه پرفروش سکه طلا در اوت بود که رکورد صعود قیمت طلا شکسته شد و با عبور اونس طلا از مرز ۲۰۰۰ دلار، سرمایه گذاران به سمت خرید طلای فیزیکی جذب شدند و ضرابخانه آمریکا ۱۲۱ هزار اونس سکه طلا فروخت.