۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته/ حباب سکه به ۳۵۰هزار تومان کاهش یافت

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 495983
پیش بینی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته/ حباب سکه به ۳۵۰هزار تومان کاهش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از رشد مجدد قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: اونس جهانی نسبت به ابتدای روز حدود ۱۲دلار گران‌تر شد و به این ترتیب شاهد افزایش دوباره قیمت طلا و سکه بودیم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: در معاملات ابتدایی امروز قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافت اما با شروع کار بازار‌های جهانی و افزایش ۱۲دلاری اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا مجدد وارد فاز صعودی شد.

به گفته کشتی‌آرای، در چهار روز گذشته قیمت‌ها در بازار طلا صرفا تحت تاثیر رشد چشمگیر اونس جهانی قرار گرفته و دلار تاثیر چندانی در این روند صعودی نداشته است.

او همچنین درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا تصریح کرد: به رغم افزایش قیمت‌ها تقاضا برای خرید طلا نسبت به قبل افت بیشتری داشته و حجم فروش هم بسیار پایین است، همین موضوع باعث شده حباب سکه مجددا کاهش یافته و به ۳۵۰هزار تومان برسد.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی چشم‌انداز قیمت‌ها در بازار طلا تا پایان هفته بیان کرد: به نظر می‌رسد با این روند افزایشی اونس جهانی در بازار فردا هم شاهد رشد قیمت طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا و سکه ۱۷دی ماه۹۹

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۳:۳۰) معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۳۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم به شش میلیون و ۴۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان افزایش یافت؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز پنج میلیون و ۲۲۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۰۵هزار تومان است.