۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان ژانویه/ رکود ادامه‌دار بازار به رغم ثبات نسبی قیمت‌ها

۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 493484
پیش بینی قیمت طلا تا پایان ژانویه/ رکود ادامه‌دار بازار به رغم ثبات نسبی قیمت‌ها

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش جزیی قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و رشد بهای اونس جهانی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش جزیی قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: امروز با آغاز به کار بازارهای جهانی اونس طلا حدود ۸دلار افزایش یافته و بازار ارز هم درگیر نوسان شده، از همین رو قیمت طلا و سکه اندکی گران شده است.

به گفته این فعال بازار طلا، بازار همچنان دچار رکود است و با وجود ثبات نسبی قیمت‌ها کماکان تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد؛ بازار طلا نوساناتش را تجربه کرده و در حال حاضر به شرایط باثباتی رسیده لذا مردم می‌توانند داد‌و‌ستد‌های خود را انجام دهند.

بذرافشان همچنین با اشاره به وضعیت حباب سکه اظهار کرد: حباب سکه در چند روز گذشته تا یک میلیون تومان هم رسیده بود اما در بازار امروز به ۷۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

او با پیش‌بینی قیمت‌ها طی روز‌های آینده تصریح کرد: با توجه به تسویه حساب ارزی شرکت‌ها در ماه ژانویه بهای اونس جهانی طی این ماه نوسان خواهد داشت و این تغییرات قیمتی بازار داخلی ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طلا و سکه امروز با چه قیمتی فروخته می‌شود؟

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (۱۳:۰۰)، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید.

وی اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم شش میلیون و ۲۲۰، ربع سکه چهار میلیون و ۱۸۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است: همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۱۵۵هزار تومان معامله‌ می‌شود که در مقایسه با روز گذشته حدود ۱۵هزار تومان گران شده است.