۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه در کانال ۱۲میلیون ماندگار نیست

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 492255
ثبات قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه در کانال ۱۲میلیون ماندگار نیست

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: صبح امروز قیمت‌ها در بازار طلا صعودی شد و سکه تا کانال ۱۲میلیون تومان پیش رفت اما باتوجه به افت بهای اونس جهانی ارزش طلا و سکه کاهش یافت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: در معاملات صبح امروز قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش همراه شد به طوریکه سکه تا کانال ۱۲میلیون تومان هم پیش رفت اما با کاهش بهای اونس جهانی طلا و سکه مجددا به قیمت‌های قبلی بازگشت.

رییس اتحادیه طلا با تاکید بر ثبات قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: مدتی است که قیمت طلا و سکه ثبات پیدا کرده و نوسان آن به حداقل رسیده است؛ لذا اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی خاصی نیفتد آرامش در بازار طلا برقرار خواهد بود.

به گفته محمدولی، تقاضا نسبت به ماه‌های قبل افت چشمگیری داشته اما در برخی روز‌های اخیر خرید طلا و سکه اندکی افزایش پیدا کرد که البته حجم آن بسیار پایین بوده، لذا می‌توان گفت تقاضا همچنان در بازار بسیار کم است و این عامل تاثیری در افزایش و کاهش قیمت‌ها ندارد.

وی درباره روند آینده قیمت‌ها تاکید کرد: اگر اونس جهانی همچنان کاهش یابد و نرخ ارز هم ثابت بماند قیمت طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۳در ماه۹۹

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در این ساعت از معاملات (۱۴:۰۰) به ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۲۵۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت طلای ۱۸عیار هم گرمی یک میلیون و ۱۴۳هزار تومان است.