۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش نهایی بازار طلا و ارز/ پیش بینی قیمت‌ها برای فردا ۲۵آذر ماه

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷
کد خبر: 489897
گزارش نهایی بازار طلا و ارز/ پیش بینی قیمت‌ها برای فردا ۲۵آذر ماه

امروز بازار طلا و ارز با شیب کندی رو به کاهش بود که پیش‌بینی شده این روند برای فردا ۲۵آذر ماه نیز ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ در جریان معاملات امروز، هم در بازار ارز و هم طلا شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم که اگرچه این شیب نزولی کند بود اما از پشتوانه بیشتری برخوردار بوده است؛ بر همین اساس امروز طلا در بازار داخلی کار خود را با قیمت یک میلیون و ۱۲۴هزار تومان آغاز کرد و در ساعاتی از معاملات روز به گرمی یک میلیون و ۱۱۵هزار تومان هم رسید که در مقایسه با روز گذشته حدود ۱۵هزار تومان ارزان‌تر شد.

در نهایت طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸عیار در ساعات پایانی معاملات امروز به گرمی یک میلیون و ۱۲۵هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در اولین معاملات امروز ۱۲میلیون تومان اعلام شد و در اواسط روز با ۱۰۰هزار تومان کاهش به کانال ۱۱میلیون تومان بازگشت اما ساعاتی بعد مجددا تغییر جهت داد و در آخر روی قیمت ۱۲میلیون و ۶۰هزار تومان ایستاد.

قیمت انواع دیگر سکه نسبت به دیروز حدود ۲۰۰هزار تومان ارزان شدند اما در طول معاملات امروز نوسان چندانی نداشتند؛ نیم سکه در بازار امروز با قیمت شش میلیون و ۲۵۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان به کار خود پایان داد.

در این راستا ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرده که با توجه به افت نرخ ارز و طلای جهانی، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم با کاهش همراه باشد.

از بازار ارز چخبر؟

همانطور که گفته شد، روند بازار ارز امروز نزولی بود. دلار آمریکا در معاملات ابتدای روز بازار آزاد ۲۵۸۶۰تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۱۴۰تومام ارزان‌تر شده بود و در پایان روز به ۲۵۸۰۰تومان کاهش یافت؛ در صرافی‌ملی هم دلار از ۲۵۷۵۰ به ۲۵۷۰۰تومان رسید.

صرافی‌های رسمی هم قیمت فروش دلار را ابتدا حدود ۲۵۶۰۰ اعلام کردند و آخرین نرخ ثبت شده بر روی تابلوی آن‌ها ۲۵۴۵۰تومان بود؛ همچنین قیمت یورو امروز بین ۳۰ تا ۳۱هزار تومان در بازارهای گفته شده در نوسان بوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دلار فردایی قیمتی بین ۲۵۷۵۰ تا ۲۵۸۰۰اعلام شده که با این حساب به نظر می‌رسد جو ریزشی همچنان در بین معامله‌گران بازار ارز پابرجا است؛ از طرفی رفتار بازارساز هم در قیمت‌گذاری امروز نشان داد که روند بازار به سمت کاهش قیمت‌ها است.

 در این زمینه بخوانید:

پیش‌ بینی قیمت طلا در آخرین هفته پاییز

خرید و فروش طلا و سکه قفل شد

 

به گفته تحلیلگران، اگر قیمت دلار با همین شیب ملایم کاهش یابد هم ماندگاری بیشتری خواهد داشت و هم می‌توان به ادامه روند نزولی آن امیدوار بود.