۰ نفر

در معاملات امروز؛

طلای جهانی صعود کرد

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبر: 488106
طلای جهانی صعود کرد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا به بالاترین حد دو هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸۶۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۷۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۸۶۶ دلار بسته شده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، بازارها کم و بیش روی توافق قانونگذاران آمریکایی در زمینه بسته کمک مالی کرونایی حساب کرده اند و اکنون مسئله ابعاد این بسته، زمان تصویب آن و تاثیرش روی انتظارات تورمی خواهد بود.

کنگره آمریکا هفته جاری روی لایحه تامین مالی موقتی برای فراهم کردن زمان بیشتر برای رسیدن به توافق در خصوص بسته کمک مالی کرونایی و جلوگیری از تعطیلی دولت رای گیری خواهد کرد.

شاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا اظهار کرد که نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات در لایحه مورد حمایت اعضای هر دو حزب وجود دارد.

کالیفرنیا روز دوشنبه تدابیر قرنطینه جدیدی برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ وضع کرد و نیویورک در حال بررسی ممنوعیت تجمع در فضاهای بسته است. تحولات مذکور ضرورت تصویب بسته کمک اقتصادی جدید را بارز می کنند.

طلا همواره پناهگاه امنی برای داراییها در برابر تورم ناشی از بسته های محرک مالی عظیم است.

بر اساس گزارش رویترز، مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: از نظر تکنیکال طلا در میان مدت در روند نزولی مانده است. از آنجا که بسته محرک مالی جاری بسیار پایینتر از انتظارات بازار است، ممکن است به صعود قیمتها کمک نکند. اگر طلا موفق نشود مقاومت در سطح ۱۸۷۰ دلار را بشکند، ممکن است عقب نشینی دیگری به سمت مرز حمایتی ۱۸۰۰ دلار انجام دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و۶۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۲۱ دلار و سه سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۳۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.