۰ نفر

حقایقی جالب درباره بیت کوین

۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۸
کد خبر: 485892
حقایقی جالب درباره بیت کوین

ارزش بیت کوین امسال سه برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بیت کوین در حال حاضر محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان محسوب می شود و بیشترین سهم را از این بازار دارد. در روزهای اخیر خیز بیت کوین به سمت رکوردشکنی جدید خبرساز شده است.

در ادامه با حقایقی در خصوص این ارز آشنا می شوید:

۱- در ١٧ دسامبر ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین با رسیدن به ۱۹ هزار و ۸۹۱ دلار به اوج تاریخی خود رسید اما پس از آن با ریزش شدیدی مواجه شد؛ تا جایی که تا روز ۲۲ دسامبر با از دست دادن حدود یک سوم ارزش خود به ۱۴ هزار و ۲۱۰ دلار رسید.

۲- ارزش بیت کوین از ابتدای امسال تاکنون تقریبا سه برابر شده است.

۳- بیتکوین یکی از داغ ترین موضوعات توییتری این روزها نیز هست. در ماه نوامبر به طور متوسط روزانه بیش از ۶۰ هزار توییت در خصوص بیتکوین منتشر شده است. البته این رقم با رکورد روزانه ۱۰۰ هزار توییت در دسامبر ۲۰۱۷ فاصله زیادی دارد. 

۴- میزان جست وجوی کلمه بیت کوین در نیجریه بیش از هر جای دیگری در جهان است. در مقایسه با چهار سال پیش، ارزش پول ملی این کشور در مقابل دلار نصف شده است و به همین دلیل نیز مردم این کشور تمایل بالایی به خرید بیت کوین برای کسب سود یا حفظ ارزش پول خود پیدا کرده اند. 

۵- تعداد بیتکوین هایی که می توانند استخراج شوند محدود هستند و به همین دلیل انتظار می رود به مرور زمان و با حفظ تقاضا در سطح کنونی ارزش بیتکوین بیش از سطح فعلی افزایش پیدا کند. امکان استخراج ۲۱ میلیون بیتکوین در سراسر جهان وجود دارد.

۶- با وجود نامشخص بودن هویت معامله گران، حجم تراکنش ها از طریق بلاک چین کاملا مشخص و قابل مشاهده است. 

۷- بیت کوین ها در کیف پول الکترونیکی نگهداری می شوند و فراموش کردن یا از دست رفتن اطلاعات این کیف پول به منزله از دست رفتن جبران ناپذیر بیتکوین برای صاحب آن خواهد بود.