۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

توصیه کشتی‌آرای به خریداران طلا/ حباب سکه به ۵۵۰هزار تومان کاهش یافت

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 485381
توصیه کشتی‌آرای به خریداران طلا/ حباب سکه به ۵۵۰هزار تومان کاهش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران سه عامل افت بهای اونس جهانی و نرخ ارز و نیز کاهش داد‌و‌ستد‌ها را در ریزش قیمت طلا و سکه موثر دانست و گفت: در شرایطی که بازار طلا تعطیل است توصیه می‌کنیم مردم برای خرید و فروش احتیاط کنند.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت طلا اظهار کرد: بهای اونس جهانی نسبت به هفته قبل حدود 83دلار سقوط کرده و از طرف دیگر نرخ ارز در بازار داخلی هم نزولی است، همچنین با تعطیلی بازار طلا حجم داد‌و‌ستد‌ها به شدت پایین آمده که این عوامل در کنار هم باعث شده قیمت طلا و سکه به شدت کاهش یابد.

او اضافه کرد: این روند نزولی به شدت چشمگیر بوده به طوریکه قیمت طلا و سکه به پایین‌ترین حد خود در طول چهار ماه اخیر رسیده، ضمن اینکه نگاهی به روند قیمت‌ها طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد که سکه حدود یک میلیون و 200هزار تومان ارزان شده و حباب آن به 550هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان بازگشایی بازار اصلی هم می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت؟ بیان کرد: اگرچه روند اونس نزولی است و این موضوع بر اقتصاد جهانی و قیمت‌های داخلی ما اثرگذار است اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با شروع کار بازار این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا توصیه کرد: با توجه به تعطیلی بازار اصلی و بیشتر طلافروشی‌ها در شهر‌های بزرگ توصیه ما به مردم این است که فعلا از خرید و فروش طلا و سکه خودداری کنند.

قیمت طلا و سکه 8آذر ماه99

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید در ساعت (13:00) امروز به 10میلیون و 850هزار و سکه طرح قدیم به 10میلیون و 500هزار تومان کاهش یافته است.

او افزود: همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و 700هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی به دو میلیون و 350هزار تومان رسیده و هر گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 53هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.