۰ نفر

یک عضو کانون صرافان در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین خبر داد؛

ادامه فعالیت صرافی‌ها در روز‌های تعطیلی فراگیر/ قیمت ارز نوسان زیادی ندارد

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 483416
ادامه فعالیت صرافی‌ها در روز‌های تعطیلی فراگیر/ قیمت ارز نوسان زیادی ندارد

عضو شورای عالی کانون صرافان ایرانیان از عدم تعطیلی صرافی‌ها در تعطیلات دو هفته‌ای پیش رو خبر داد و گفت: با این تصمیم خوب بانک‌مرکزی نگرانی از بابت اینکه بازار در غیاب صرافی‌ها، با عدم ارایه خدمات رسمی و نوسان نرخ مواجه گردد را رفع کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ کامران سلطانی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین از باز بودن صرافی‌ها در تعطیلات دو هفته‌ای پیش رو ناشی از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تصمیم خوب بانک‌مرکزی در گشایش صرافی‌های سراسر کشور در دو‌ هفته محدودیت کرونا، نگرانی از بابت اینکه در غیاب صرافی‌های رسمی بازار با عدم ارائه خدمات رسمی ارز و نوسان نرخ مواجه گردد، رفع شده است.

سلطانی‌زاده با بیان اینکه بازار ارز در آرامش نسبی است و‌ قیمت‌ها نوسان شدیدی ندارد، گفت: در راستای ادامه فعالیت صرافی‌ها در تعطیلات پیش‌رو، مردم می‌توانند بدون دغدغه نیازهای ارزی خود را از شبکه رسمی صرافی‌های سراسر کشور تامین کنند؛ همچنین صادرکنندکان و‌ واردکنندگان نیز از طریق صرافی‌های فعال در سامامه نیما قادر به رفع نیاز‌های ارزی‌شان هستند.

ماندگاری دلار صرافی‌ها در کانال ۲۵هزار تومان

بر اساس نرخ‌های اعلام شده توسط کانون صرافان ایرانیان، در ساعت (۱۳:۰۰) امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۶۴۵۰ و یورو به ۳۰۹۰۰تومان رسید.

در صرافی‌های رسمی قیمت فروش دلار ۲۵۵۷۰ و خرید آن ۲۴۸۹۴تومان اعلام شد و یورو نیز با قیمت ۳۰۲۶۴فروخته می‌شود و نرخ خرید آن از فروشنده ۲۹۴۵۰تومان است.

بر این اساس، نرخ فروش دلار در سامانه نیما هم ۲۵۸۰۰ و خرید آن ۲۵۹۴۰تومان اعلام شد، نرخ خرید و فروش یورو در این سامانه نیز به ترتیب ۳۲۲۱۸ و ۳۱۲۹۹تومان است.