۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

پیش‌بینی قیمت طلا در روز‌های پیش رو/ مردم برای خرید و فروش طلا دست نگه داشتند

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷
کد خبر: 481813
پیش‌بینی قیمت طلا در روز‌های پیش رو/ مردم برای خرید و فروش طلا دست نگه داشتند

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی بازار طلا گفت: قیمت‌ طلا و سکه از روز گذشته وارد مدار کاهشی شده است که به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به افت نرخ ارز و ریزش بهای انس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا از روز گذشته با کاهش همراه شد؛ ضمن اینکه حجم تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه نیز به شدت پایین آمده است .

او ادامه داد: در این شرایط که بازار دچار ریزش قیمت شده، مردم ریسک خرید و فروش را نمی‌پذیرند از همین رو فعلا نظاره‌گر هستند.

به گفته بذرافشان، با توجه به کاهش بهای انس و خبرهای مربوط به کشف واکسن کرونا که در بازارهای جهانی تاثیرگذار است، به نظر می‌رسد روند کاهش بازار طلا ادامه دار باشد .

مردم در خرید آنلاین احتیاط کنند

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر درباره خرید و فروش آنلاین طلا تاکید کرد: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته مشکلاتی مربوط به خریدهای آنلاین طلا و سکه به وجود آمده بود، توصیه می‌کنیم که مردم وارد این فضا نشوند چراکه ممکن است با مشکلات فنی و عیاری طلا و سکه مواجه شوند.

بذرافشان اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود که مردم به خرید طلای دست دوم نیز ورود نکنند و تاکید ما این است که مصنوعات طلا و سکه را از واحدهایی که دارای جواز اتحادیه هستند، تهیه کنند.

قیمت طلا و سکه 25آبان ماه99

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (13:20) امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با حدود 600هزار تومان کاهش در مقایسه با روز گذشته به 12میلیون و 300هزار و سکه طرح قدیم به 11میلیون و 900هزار تومان رسیده است.

 در این زمینه بخوانید:

حال‌وهوای بازار طلا در اولین روز هفته

بذرافشان اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز شش میلیون و 850هزار، ربع سکه چهار میلیون و 650هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 600هزار تومان است؛ هرگرم طلای 18عیار نیز با قیمت یک میلیون و 185هزار تومان معامله می‌شود.