۰ نفر

راهنمای جامع چاپ و بسته بندی مواد غذایی، کالا و صنعتی

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 532383
راهنمای جامع چاپ و بسته بندی مواد غذایی، کالا و صنعتی

در این مطلب قصد داریم تا یک راهنمای جامع در رابطه نوع و تمام روش های چاپ و بسته بندی مواد غذایی ، محصولات و موارد صنعتی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید نیاز خود را از انواع بسته بندی به خوبی تشخیص داده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

11

انواع بسته بندی مواد غذایی

عمده ترین و گسترده ترین نوع بسته بندی مواد غذایی به موارد پلاستیکی خلاصه می شود ، در پاراگراف بعدی بیش از 90 درصد  تمام نوع های بسته بندی که در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید نام برده شده.

 بسته بندی مواد غذایی با مواد اولیه opp ، cpp ، bopp

و دیگر نمونه های مشابه حتما تا به حال در فروشگاه های مواد غذایی یا همان سوپر مارکت ها بسته بندی های چیپس و پوفک ، پاستیل ، بسته بندی شکلات ، بستنی و … را مشاهده کرده اید در این نمونه ها از مواد اولیه قید شده در سرتیتر یا مواد ترکیبی استفاده می شود که قابلیت چاپ پذیری و مقاومت بسیار بالای دارند و در فشار یا طول مدت هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید .

12

برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با بسته بندی مواد غذایی و مشاهده تمام نمونه ها اینجا را کلیک کنید

انواع بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی های مورد استفاده برای مواد غذایی که شرکت سانی پلاست قادر به تولید آن می باشد عبارتند از :

  • بسته بندی های پلاستیکی ( انواع بسته بندی های نایلونی ، متالایز ، سلفونی و … )
  • بسته بندی پاکتی ( پاکت های ایستاده ، زیپدار ، کرافت ، بغل کاست ، متالایز و …)
  • بسته بندی متالایز ، صدفی ، یا شفاف

13

به طور کلی برای بسته بندی های مواد غذایی که به صورت رولی یا دوخت خورده قابل تحویل می باشد عبارتند از :

  • متالایز : همانند بسته بندی های چیپس که دارای رنگ آلمینیومی در داخل و چاپ در بیرون است . صدفی : برای نمونه صدفی می توان به بسته بندی های نمک یا بستنی اشاره کرد که دارای رنگ شیری در داخل و چاپ روی آن است .
  • شفاف : بسته بندی های کاملا شفاف که اصلا بدون چاپ سفارش داده می شود .
  • پنجره شفاف : حتما تا به حال بسته بندی حبوبات ، پاستیل و این دسته از موارد را مشاهده کرده اید که برای مشخص شدن محصول داخل بسته بندی از یک پنجره شفاف استفاده می شود .

 بسته بندی هایی که در بالا نام برده شده است از مواد اولیه bopp ( متالایز ) ، opp ، cpp و یا لمینت روی یکدیگر برای افزایش مقاومت و استحکام بیشتر تولید می شود .

14

بسته بندی های نایلونی و نایلکسی

این نوع از بسته بندی به علت قیمت ارزان و کیفیت مناسب انتخاب بسیار برای مواد غذایی است ، که بر خلاف تصور بسیاری نایلون و نایلکس از مقاومت و استحکام کاملا مناسب به همراه چاپ پذیری بسیار خوبی برخورد دار است .

انواع چاپ روی بسته بندی های مواد غذایی

به این علت که چاپ روی بسته بندی های مواد غذیی یک چاپ صنعتی محسوب می شود و در تمام موارد سفارشات حجم هایی بالایی دارند پیشنهاد ما به شما استفاده از متد های چاپی زیر می باشد که عبارتند از :

  • چاپ فلکسو با کلیشه ژلاتینی : چاپ فلکسو از 1 تا 8 رنگ با کیفیت فول اچ دی امکان پذیر است اما بیشتر برای سفارشات زیر 5 تن استفاده می شود زیرا کلیشه ژلاتینی بعد از استفاده بلند مدت خورده شده و کیفیت چاپی اولیه را ارائه نمی دهد .
  • چاپ هلیو با کلیشه حکاکی شده فلزی : چاپ هلیو از 1 تا 12 رنگ امکان پذیر است که می توان گفت طول عمر کلیشه فلزی در حدی بالا است که می توان آن را مادم العمر استفاده کرد.

15

این که طرح شما و جنس انتخابی شما چه چیزی است در انتخاب نوع چاپ بسیار اهمیت دارد از همین رو برای انتخاب بهترین نوع چاپ با توجه به کاربردی که دارید پیشنهاد می کنیم از فردی مجرب و با تجربه استفاده کنید .

برگرفته شده از : سانی پلاست مهر تولید کننده انواع محصولات پلی اتیلنی (saniplastmehr.com)

برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با چاپ و طراحی بسته بندی های مواد غذایی اینجا را کلیک کنید .