۰ نفر

تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت

۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
کد خبر: 395985
تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین روند اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان که قرار بود از ابتدای مهر عملیاتی شود، گفت: دولت کوتاهی زیادی در در بحث رتبه بندی فرهنگیان کرده و 6 سال است که با مجلس  و فرهنگیان بازی کرده است.

وی با بیان اینکه از 6 سال قبل قرار بود لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس بدهد اما چند سالی است که امروز و فردا می‌کند، افزود: بلاتکلیفی مجلس و فرهنگیان اقدام درستی نیست و بهتر است دولت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را تعیین تکلیف کند.

رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه در جلسه اخیر این کمیسیون با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عملکرد این وزارتخانه در حوزه رتبه‌بندی معلمان، مندرج در مفاد قانون برنامه ششم توسعه بررسی شد، ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه کل کشور قید شده که نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سنواتی دیده و اجرایی شود اما متأسفانه این موضوع تاکنون اجرای نشده است.

زاهدی اضافه کرد: در این جلسه درخواست اعضای کمیسیون آموزش از آقای حاجی‌میرزایی این بود که لایحه رتبه‌بندی معلمان به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود تا لایحه مذکور با اولویت در جلسه علنی پارلمان بررسی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پایان از تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسوین اجتماعی دولت خبر داد و گفت: قرار است این لایحه به زودی در صحن علنی دولت بررسی شود.