۰ نفر

مالیات 3 میلیاردی برای یک شهروند فریب‌خورده

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 323846
مالیات 3 میلیاردی برای یک شهروند فریب‌خورده

ضعف نظارت دستگاههای مسئول و عدم اطلاع شهروندان سیروانی، باعث سوء استفاده کلاهبرداران و بروز مشکلات شدید مالی برای برخی صاحبان «کارت بازرگانی» شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حالا با گذشت چند سال از واگذاری این کارت ها و استفاده های غیرقانونی از آن، مبالغ هنگفتی از سوی اداره امور مالیاتی برای این افراد اغفال شده، صادر شده است که توان مالی پرداخت آن را ندارند. مالیاتی که برای افراد اغفال شده صادر شده بین یک تا 3 میلیارد تومان است که مشکلات فراوانی برای آنها به‌ وجود آورده، به‌ طوریکه حتی یکی از خانواده‌ها هم اکنون در یک چادر ساکن شده‌اند!

یکی از سرپرست‌های این خانوارها که اجازه نداد نامش فاش شود، در این باره می‌گوید: با وجود اینکه عملا دچار اشتباه شده ام، اما اقدام به ارائه مدارک که توان پرداخت این مالیات وضع شده را ندارم،کرده‌ام اما بی‌فایده بود و جدیدا تمام حساب‌هایم را مسدود کرده اند و زندگی ام کاملا فلج شده است.

وی افزود: بارها برای پیدا کردن شخص خاطی به نقاط مختلف رفته ایم، اما نتوانسته‌ایم ردپایی از این شخص فرصت‌طلب پیدا کنیم. برای رفع این مشکل استشهادنامه‌هایی مبنی بر اینکه در وضعیت مالی اسفباری قرار داریم، به اداره مالیاتی تسلیم کرده‌ایم اما هیچ گونه کمکی به وضعیت ما نشد.

این فرد مالباخته اضافه کرد: در جدیدترین اتفاق، تمام حساب های بانکی ما را مسدود کرده‌اند. با این حال این روزها خانواده‌هایمان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و منتظر مساعدت مسؤولان برای رفع این مشکل هستیم.

گفتنی است، این مورد یکی از چند موردی است که برای شهروندان سیروانی اتفاق افتاده و در گرداب مشکلات درمانده شده اند.

22

در همین رابطه یارالله نصیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در این خصوص گفت: هر هفته و به صورت مستمر، بازدید میدانی و بررسی کارشناسی از کارت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بدون استثناء نتیجه این بررسی‌ها در روز چهارشنبه هرهفته جمع بندی می‌شود و کارت‌های غیرفعال و آن کارت‌هایی را که دچار مشکل هستند، در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی تعلیق می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد، از نظر حقوقی پیچیدگی هایی وجود دارد.

وی ادامه اد: اگر کسی در خفا و در توافقی نانوشته کارت خود را به جهت سو استفاده به شخصی دیگر بدهد، پیدا کردن و برخورد با آن مشکل است، ولی سازمان صنعت و معدن تلاش همه جانبه ای را برای به حداقل رساندن اینگونه موارد درحال اجرا دارد.