۰ نفر

رییس انجمن جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

عارضه "ریه سیاه" در انتظار تهرانی‌ها!

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 322537
عارضه "ریه سیاه" در انتظار تهرانی‌ها!

به گفته رییس انجمن جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران؛ ریه افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند مانند انسان‌های سیگاری و معتاد، سیاه می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ ایرج خسرونیا همزمان با شدت گرفتن آلودگی هوای تهران، درباره اثرات آن بر بدن انسان به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در زمانی که هوا آلوده است علاوه بر اکسیژن، ذرات ریزی نیز با هر بار تنفس ما به ریه‌ها وارد می‌شود. ریه مانند فیلتر عمل می‌کند و ذرات ریز در لایه‌هایی از ریه جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: در کالبد شکافی‌‍‌ ریه کسانی که در هوای آلوده زندگی می‌کنند مانند ریه افراد معتاد و سیگاری، سیاه شده  در حالی که  بافت اصلی این قسمت از ریه در بدن افرادی که درمعرض هوای سالم هستند، روشن است.

این متخصص داخلی پیشنهاد داد که برای کاهش عوارض آلودگی هوا شهروندان از ماسک استفاده کنند اما معتقد است که ماسک‌های عرضه شده نیز کیفیت مطلوب ندارند و به هنگام استفاده خیس می‌شوند که خود باعث تجمع میکروب و در نتیجه وقوع بیماری خواهد شد.       

او در واکنش به اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر تهران که گفته دوچرخه سواری در هوای آلوده برای افراد سالم ضرر ندارد، گفت: هر نوع ورزش و تحرک جسمی در هوای آلوده چه برای انسان سالم، چه بیمار مضر است زیرا افراد در تحرک بدنی، تندتر تنفس می‌کنند، در نتیجه آلودگی زودتر و با شدت بیشتری وارد ریه‌هایشان می‌شود.