۰ نفر

یارانه نقدی هیچ کسی در ۱۸ ماه اخیر قطع نشد

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۳۸
کد خبر: 304963
 یارانه نقدی هیچ کسی در ۱۸ ماه اخیر قطع نشد

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: در ۱۸ ماه گذشته هیچ قطعی یارانه صورت نگرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پرویز فتاح­­ رئیس کمیته امداد دیروز در کمیسیون اجتماعی مجلس که برای تعیین تکلیف سبد کالای حمایتی به اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه حضور یافته بود گفت: اگر می خواهیم اوضاع را سامان دهیم باید افراد تحت پوشش کمیته امداد که در حال حاضر 4 میلیون نفر هستند به 8 میلیون افزایش یابد.

وی­­ بر حساب شده عمل کردن درباره ­­دادن سبد کالا به اقشار کم درآمد و نیازمند ­تاکید کرد و افزود: اکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد هم یارانه و هم مستمری خود را از ما می گیرند و بر همین اساس آرامشی ایجاد شده و مددجویان نیز خوش حساب شده اند.

در این کمیسیون 11 میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالا تعیین شده اند که به گفته فتاح 4 تا 5 میلیون و 500 هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

نماینده خاش در جلسه کمیسیون اجتماعی از قطع شدن یارانه افرادی که در نقطه صفرمرزی زندگی می کنند شدیدا انتقاد کرد و گفت: باید تکلیف یارانه مناطق محروم مشخص شود.

علی کرد افزود: در جلسه دیروز باید یارانه این افراد و تکلیف آن بطور شفاف مشخص شود.

همچنین خضری نماینده سردشت گفت: میزان بن ماهانه و یا سبد کالا باید با توجه به تورم به خانواده ها داده شود.

وی همچنین سرعت در تحویل بن کالا و ممانعت از دادن جنس های بُنجل­ را ضروری خواند.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز قطع یارانه اقشار ضعیف را تاسف بار خواند و گفت: یارانه ها باید ساماندهی شده و به افراد کم درآمد تعلق گیرد.

رضا شیران خراسانی افزود: وقتی شرایط جامعه، شرایط تورمی است بهترین کمک، کمک کالایی است و با این شرایط کشور مجددا باید دادن کالابرگ (کوپن) به خانواده ها فعال شود.

بیگدلی نماینده زنجان و خدابنده نیز به تقسیم ناعادلانه یارانه ها انتقاد کرد و گفت: در این راستا اقشار ثروتمند نیز از گرفتن یارانه ها بهره مند می شوند در حالیکه قرار بود دادن یارانه به این افراد قطع شود.

وی همچنین گفت: نباید در دادن سبد کالا به شهرستان ها و روستاها مانند تهران عمل کرد چرا که در شهرستان های زیر سیصد هزار نفر فروشگاه زنجیره ای وجود ندارد.

بیگدلی افزود: باید طرحی در مجلس به تصویب برسد که وزارتخانه های مختلف ماهی یکبار و یک هفته در شهرستان ها و روستاهای دورافتاده به سر ببرند تا از نزدیک با مشکلات مناطق محروم آشنا شوند.

وی گفت: درباره­­ دادن سبد کالا به افراد محروم و کم درآمد نباید طوری عمل شود که بعد از مدتی نسبت به آن انتقاد وارد شود.

در این جلسه قرار بود نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشته باشند که به علت حضورش در یکی دیگر از کمیسیون های مجلس، غائب بود و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این جلسه گفت: حتماً باید جلسه دیگری با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار تا ابهامات موجود رفع شود.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها نیز در این جلسه درباره­­­ حذف یا اضافه یارانه بگیران گفت: به استناد قانون بودجه امسال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول حذف،­ اضافه و شناسایی افراد مشمول یارانه است.

ایزدی افزود: مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بیماران خاص از حذف یارانه ها مستثنی هستند.

وی گفت: در 18 ماه گذشته هیچ قطعی یارانه صورت نگرفته است.