۰ نفر

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

وام بازنشستگان ۵میلیونی شد

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 283546
وام بازنشستگان ۵میلیونی شد

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش، دومین بنگاه بزرگ کشور است که ۵۶ درصد آن را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ جمشید تقی زاده، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و 400 هزار بازنشسته تحت پوشش، دومین بنگاه بزرگ کشور است که 56 درصد آن را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند،  اظهار کرد: میانگین حقوق بازنشستگان با 19 درصد افزایش از 1میلیون و هشتصد هزار تومان به دو میلیون و 100 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

تقی زاده با بیان اینکه تسهیلات بازنشستگان با همکاری بانک صادرات از 4میلیون به 5 میلیون افرایش پیدا خواهد کرد تصریح کرد: بودجه درنظر گرفته شده برای وام ضروری مبلغ 2000میلیارد تومان است که با اقساط 36 ماهه و با سود 4درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد وام گیرندگان از 300هزار نفر به 400 هزار نفر افزایش می‌یابد مدیر عامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه کمک هزینه سفرهای بازنشستگان از 660هزار تومان به 740هزارتومان افزایش خواهد یافت اظهار کرد: تعداد مشمولان بسته‌های سفری بازنشستگان از 100هزار نفر به 200 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین افزود: در سال 1396 تعداد 106502 نفر به مراکز سیاحتی و زیارتی اعزام شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال 1397 به 200‌ هزار نفر برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه یک‌سوم حقوق بازنشستگان صرف هزینه‌های دارو و درمان می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر2 میلیون‌نفراز بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها مشمول بیمه تکمیلی درمان هستند و تعداد بیماری‌‌های خاص 34هزارنفرو میانگین مبلغ پرداختی به آن‌ها بیش از 26میلیون تومان است.

تقی زاده همچنین افزود: تلاش ما این است که هزینه‌های سلامت این خانواده‌ها را به حداقل برسانیم و معیار ما انتخاب بیمه‌ای است که بهترین خدمات را با کمترین هزینه ارائه داده و پاسخگوی نیاز‌های بازنشستگان باشد.

 او همچنین درباره رفاه کارت بازنشستگان گفت: رفاه کارت بازنشستگان به مبلغ یک میلیون تومان از شهریور ماه در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت که در مرحله اول این کارت به 50هزار نفر تعلق می‌گیرد.

تقی زاده از تشکیل فراکسیون بازنشستگان کشوری خبر داد و افزود : همچنین در بخش ورزشی قصد داریم با همکاری وزارت ورزش فدراسیون ورزش کارمندی و بازنشستگان کشوری را ایجاد کنیم.

تقی زاده همچنین تصریح کرد: برنامه ما این است که با ایجاد تعاونی‌های چند منظوره علاوه بر کمک به بازنشستگان تحت پوشش، با ثبت مشخصات و تحصیلات فرزندان بازنشستگان به ایجاد اشتغال برای آن‌ها بپردازیم. تقی زاده در پایان گفت: به صداوسیما پیشنهاد می‌کنم یک برنامه نوداجتماعی مثل نود ورزشی ساخته و پخش کند.