۰ نفر

مشمولان عفو اخیر در سازمان قضایی نیروهای مسلح از زندان آزاد شدند

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبر: 700662
مشمولان عفو اخیر در سازمان قضایی نیروهای مسلح از زندان آزاد شدند

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به موافقت رهبر انقلاب اسلامی با عفو و یا تخفیف مجازات محکومان و متهمان گفت: تا پایان روز پنج‌شنبه بیستم بهمن‌ ماه همه مشمولان عفو معیاری مقام معظم رهبری از زندان آزاد و یا کاهش قانونی مدت مجازات برای آنها اعمال شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، احمد پورخاقان در رابطه با اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای عفو رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در آستانه ورود به چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با گستردگی فراوان که بسیاری از زندانیان و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را دربرگرفت و حکایت از عمق محبت پدرانه آن حکیم فرزانه نسبت به فرزندان فریب خورده داشت، موجب خلع سلاح مدعیان دروغین حقوق بشر شد.

وی اضافه کرد: به همت دادستان‌های نظامی و قضات اجرای احکام تا پایان روز پنج‌شنبه بیستم بهمن، همه مشمولان این عفو از زندان آزاد شدند و یا کاهش قانونی مدت مجازات در خصوص آنها اعمال شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات بسیاری از متهمان و محکومان موافقت فرمودند.

دقت در جزییات عفو، بخشودگی و رأفت اسلامی اخیر که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، از گستردگی دایره مشمولان این عفو حکایت دارد.

این عفو گسترده، از جمله عفوهای معیاری است که آخرین بار در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد و مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ در اینگونه عفوها، رییس قوه قضاییه معیارهایی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌کنند و در صورت موافقت ایشان بر اساس آن معیارها افرادی مشمول عفو قرار می‌گیرند.

در عفوهای معیاری افراد بیشتری نسبت به عفوهای موردی و مصداقی مشمول بخشودگی و استفاده از امکانات و تسهیلات قانونی خواهند شد.