۰ نفر

منتظری:

تعداد افراد مورد عفو مقام معظم رهبری به زودی اعلام می شود

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 700363
تعداد افراد مورد عفو مقام معظم رهبری به زودی اعلام می شود

دادستان کل کشور با تاکید بر رأفت و کرامت اسلامی در مقابل افرادی که لغزش داشته اند، گفت: تعداد افراد مورد عفو مقام معظم رهبری به زودی اعلام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت (امر به معروف و نهی از منکر) که در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد با تاکید بر دفاع از دستاوردهای اسلام و انقلاب اظهار داشت: تمام افرادی که در مسند قدرت و مدیریت کشور هستند از نیروهای مسلح تا افرادی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ و عدالت وظیفه مقابله با جرایم را دارند باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه همه ما صیانت از مسیر و راهی است که شهدا در آن راه جانشان را فدا کرده‌اند، گفت: باید مراقب باشیم چرا که دشمن بیکار و ساکت ننشسته و هر روز به رنگ جدیدی در می‌آید.

منتظری با اشاره به نا آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: در حوادث اخیر دستگیری‌های داشتیم که میلیون‌ها دلار با چمدان آورده بودند برای پخش بین برخی افراد اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب محاسبات آنها غلط بود و دیدیم مردم با وجود با مشکلات معیشتی به دلیل بصیرتی که داشتند اعتنایی به آنها نکردند و همان ابتدا جوانان احساساتی شدند و تجمع ۲۰۰ نفری شکل دادند و بعد از آن فراخوان هایشان بدون طرفدار بود.

وی عنوان داشت: دشمن فکر می‌کند با بیانیه می‌توانند مردم را از مسیر انقلاب منحرف کنند اما نمی‌توانند، چرا که نقد سازنده ندارند و معلوم است دست‌هایی پشت پرده این بیانیه‌ها وجود دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش پررنگ و مؤثر قوه قضائیه در اغتشاشات اخیر گفت: دیدیم که چطور دستگاه قضا در میدان حاضر شد و عمل کرد.

منتظری در خصوص شهدای بسیجی و ناجا در ناآرامی‌های اخیر بیان داشت: تعداد شهدایی که نیروی انتظامی و بسیج در حوادث اخیر داشتند و تعداد اغتشاشگران قابل مقایسه نیست، بیش از ۹۰ نفر از نیروهای انتظامی و بسیج در این حوادث شهید شدند و به جمع شهدای مدافع امر به معروف و نهی از منکر پیوستند البته تعدادی از این مجرمان به سزای عملشان رسیدند و دستگاه قضائی در مقابل این افراد کوتاه نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از جوانان دستگیر شده از روی احساسات پا به این میدان گذاشته بودند، افزود: در خصوص این افراد نامه‌ای توسط رئیس قوه قضائیه تهیه و تنظیم و تقدیم رهبری شد و مورد تفقد قرار گرفتند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه به زودی اعلام می‌کنیم که چه تعداد شامل عفو رهبر معظم انقلاب می‌شوند، اظهار داشت: رأفت و کرامت اسلامی باید شامل کسانی شود که لغزشی داشتند اما آنهایی که مجرم بودند و کسانی که وجودشان مضر است و جان و مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند، برخوردی قاطع با آنها خواهیم کرد.