۰ نفر

محسنی اژه ای: صف معترضان و اغتشاشگران از هم جدا است

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبر: 680373
محسنی اژه ای: صف معترضان و اغتشاشگران از هم جدا است

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تلاش و همت ما بر این است که احیاناً بی گناهی آسیب نبیند، تصریح کرد: از این جهت ما بارها و بارها تأکید کرده‌ایم که صف معترضین و اغتشاشگران را از هم جدا می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر پنج شنبه (۱۹ آبان ماه) در جمع اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی و مهم حکومت و همه انبیاء و مصلحان ایجاد عدالت در بین جامعه و کوتاه شدن دست ظالم و متجاوز و مفسدین از جان و مال مردم است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت فراهم کردن شرایط تعالی و ارتقاء بشر افزود: دولت و مردم در کنار یکدیگر باید اولویت‌های کشور را شناسایی و در راستای آن گام بردارند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بسیاری از مسائل قضائی و حقوقی با میانجیگری و کدخدامنشی حل می‌شود، بیان کرد: به مردم خراسان جنوبی قول می‌دهم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای حل مشکلات جامعه انجام دهیم تا زمینه رضایت مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از بالاترین و والاترین عبادت‌ها خدمت به مردم است، تصریح کرد: دیروز امام(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی همه همت و تلاش خود را برای خدمت به اسلام و مردم گذاشته‌اند که ما نیز باید در همین مسیر قدم برداریم.

وی بیان کرد: قصد و تصمیم ما بر این است که نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و سایر عرصه‌ها با ریشه‌های فساد و تبعیض برخورد کنیم و نگذاریم کسی از جایگاه قدرت و ثروت و با فریب و نیرنگ به مردم ما ظلم و ستمی را روا دارد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاطم‌های ۵۰ روز اخیر در جامعه و آسیب‌های نشأت گرفته از آن، بیان کرد: اگر در آشوب‌ها و اتفاقات اخیر بتوانیم علت‌ها را ریشه یابی کرده و ضعف‌های داخلی را شناسایی کنی،م در واقع از این بحران به یک موفقیت و جهش خواهیم رسید.

موج سواری دشمن بر ضعف‌ها

وی اظهار کرد: گروهک‌های ضدانقلاب و معاندین که روزی همدیگر را تحمل نمی‌کردند امروز با یکدیگر علیه انقلاب متحد شده‌اند و امروز دشمن ضعف‌های ما را شناسایی و بر روی آن یک جنگ روانی راه انداخته است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: دشمن امروزه دریافته که با جنگ نظامی و رو در رو نمی‌تواند انقلاب اسلامی را به زانو درآورد و از این جهت جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و فعال کردن گروهک‌های ضدانقلاب چون کومله و دمکرات را به راه انداخته است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه برخی در وقایع اخیر رسماً ادب و حیا را کنار گذاشته و الفاظ خلاف اخلاق را به کار بردند، تصریح کرد: عموم مردم ایران افرادی متدین، دوستدار انقلاب و سرزمین خود هستند.

وی ادامه داد: با مسببان اصلی قضایای اخیر بر اساس عدالت و قانون و به دور از احساسات رفتار خواهیم کرد و نمی‌گذاریم خون برادران مظلوم ما در نیروی انتظامی هدر درود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تلاش و همت ما بر این است که احیاناً بی گناهی در این بین آسیب نبیند، تصریح کرد: از این جهت ما بارها و بارها تأکید کرده‌ایم که صف معترضین و اغتشاشگران را از هم جدا می‌کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: از جمله مهم ترین وظایف حکومت فراهم ساختن شرایط برای مسائل مادی و معنوی است تا بتواند معیشت، رفاه و وحدت مردم را تامین کند و یکی از ارزشمندترین عبادت‌ها خدمت به خلق است.

وی با بیان اینکه ما از انتقادات مردم نسبت به قوه قضائیه استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: اگر در روزهای ابتدایی با آشوبگران برخورد می‌کردیم شاید حقیقت ماجرا برای بسیاری از افراد مردم روشن نبود، اما امروزه همگان به حقیقت وقایع اخیر آگاه هستند.