۰ نفر

معاون اول قوه قضاییه؛

هزینه دادرسی کاهش می یابد

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 678287
هزینه دادرسی کاهش می یابد

معاون اول قوه قضاییه در خصوص هزینه دادرسی گفت: هزینه های دادرسی کاهش پیدا می‌کند، ما به دنبال این هستیم که مشکلات مردم به صورت رایگان حل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه در خصوص کاهش اطاله دادرسی اظهار کرد: بخشی از این موضوع در خصوص اصلاح قانون است و بخشی از آن به برنامه ریزی های ما بستگی دارد.

وی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه است‌، گفت: در این خصوص قرارگاهی با عنوان قرارگاه عملیاتی پیگیری فرامین حضرت آقا و سند تحول قضایی در قوه قضائیه راه اندازی کرده ایم. 

حجت الاسلام مصدق بیان کرد: نام این قرارگاه، ستاد، نشستن برنامه ریزی و... نیست، بلکه اجرا است و باید وارد میدان شویم و عمل کنیم.

وی گفت: اعضای این قرارگاه از افراد تاثیرگذار در قوه قضائیه هستند، معاون اول به عنوان مسئول قرارگاه، معاونت راهبردی به عنوان دبیر قرارگاه و دادستان کل کشور و... در این قرار گاه هستند، ما امیدواریم تا یک ماه آینده خبرهای خوبی در خصوص کاهش اطاله دادرسی اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

معاون اول قضائیه در پاسخ به سوال دیگر در خصوص هزینه اطاله دادرسی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مشکلات مردم به صورت رایگان رسیدگی شود و هزینه دادرسی کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی گفت: برای اجرای عملیات حادثه تروریستی شاهچراغ دو نفر به حرم آمده بودند که نفر دوم پیش از عملیات جدا می شود، بنظر می رسد نفر دوم که احتمالا فرد اصلی بود که دستگیر شد. همچنین ۶ نفری که در جریان این عملیات بودند نیز دستگیر شدند. 

حجت الاسلام مصدق در خصوص سامانه ارجاع هوشمند دادگستری ها گفت: به صورت آزمایشی در دو استان این برنامه اجرا شده است، پس از یک هفته این طرح در کل دادستان های کشور اجرا خواهد شد و با اجرای این برنامه یک پرونده ارجاع نشده ، باقی نخواهند ماند.