۰ نفر

دادستان تهران خبر داد:

صدور کیفرخواست ۶۰ پرونده مربوط به اغتشاشات در تهران

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 673504
صدور کیفرخواست ۶۰ پرونده مربوط به اغتشاشات در تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات اخیر در پایتخت گفت: برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر شده و هدف این است تا ظرف هفته آینده این پرونده‌ها بررسی و به دادگاه ارسال شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  علی صالحی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، افزود: در رابطه با این موضوع در دو مرحله به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.  

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، اظهارداشت: عده‌ای از جوانان که در این حوادث از روی هیجان اقداماتی انجام دادند، با توجه به رأفت اسلامی و با دریافت تضمین‌های مناسب آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه معاندان و وابستگان به رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد اغتشاشاات اخیر را بهانه فوت خانم امینی عنوان کردند، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی در زمینه علت فوت خانم امینی شفاف‌سازی و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. از این زمان به بعد کسانی که به جان، مال و نوامیس مردم به ماموران انتظامی و نظامی و تاسیسات شهری تعرض کنند یا مردم را برای شورش و اغتشاش ترغیب و تشویق کنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، صالحی با بیان اینکه پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل شده است با دقت و سرعت بالا مورد بررسی قرار خواهند گرفت، افزود: بازرسان، دادیاران و معاونان دادستانی تهران شبانه‌روز مشغول بررسی پرونده بازداشتی‌های اغتشاشات هستند، برای بسیار از پرونده‌ها کیفرخواست تنظیم شده است.

۱۲ مهر نیز دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بعد از فرمان رهبر انقلاب درمورد تمیز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که براثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند و تاکید رییس قوه قضاییه درمورد رسیدگی فوری به وضعیت افراد بازداشت شده، ۴۰۰ نفر از زندانی‌های متنبه شده اغتشاشات اخیر آزاد شدند.