۰ نفر

معاون دادستان کل کشور؛

هیچ بن بستی در عرصه تولید وجود ندارد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبر: 635099
هیچ بن بستی در عرصه تولید وجود ندارد

معاون قضایی دادستان کل کشور، گفت: مشکلات تولیدکنندگان شهرک صنعتی قرچک به دستگاه‌های مسئول ذی ربط انتقال داده می‌شود؛ همچنین گزارش های لازم به رییس قوه قضاییه ارائه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، چندی پیش گزارشی در خصوص مشکلات و موانع تولید صنف جوراب بافان شهرک صنعتی قرچک منتشر شد.

در پی انتشار این گزارش سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان و مانع زدایی از تولید از این شهرک صنعتی بازدید کرد.

سعید عمرانی در حاشیه این بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی قرچک، با بیان اینکه تحقق شعار سال با ابزار امکان‌پذیر است و با شعار محقق نمی‌شود، گفت: همه مسئولان خادم مردم هستند و باید شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت خود بپردازند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه نظم‌بخشی به امور و خدمات‌رسانی مناسب حق تولیدکنندگان است، تصریح کرد: بهتر است برنامه‌ای در این شهرک صنعتی برای اطلاع‌رسانی ساعات قطعی برق نصب شود تا تولیدکنندگان از زمان‌های قطعی برق اطلاع داشته باشند و دستگاه‌های آنها دچار لطمه نشود.

عمرانی تأکید کرد: مشکلات تولیدکنندگان به دستگاه‌های مسئول ذیربط انتقال داده می‌شود؛ همچنین گزارش های لازم به رییس قوه قضاییه نیز ارائه خواهد شد.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: باید با هماهنگی، تعامل و همکاری، امور را طوری هدایت کنیم که آرامش نسبی برای تولیدکنندگان فراهم شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب برخی از تولیدکنندگان در این شهرک صنعتی تصریح کرد: باید درمصرف آب صرفه‌جویی شود زیرا بدون آب کار تولید لنگ می‌ماند و آب‌رسانی به واحدهای تولیدی نباید طوری باشد که به کار آنها خدشه و صدمه‌ای وارد کند. البته در توزیع برق نیز باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که تولیدکنندگان در این باره دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور به مشکلات اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در این شهرک نیز اشاره کرد و گفت: شاید هم‌اکنون کمتر نقطه‌ای درکشور باشد که از اینترنت و تلفن همراه بهره‌مند نباشد لذا مشکل مخابراتی و اینترنت این شهرک باید به سرعت رسیدگی شود.

وی خطاب به فرماندار قرچک گفت: مشکلات واحدهای تولیدی که در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مطرح می‌شود را اعلام کنید تا از طریق ارتباط با وزرا و مسئولان مربوطه امور را پیگیری کنیم.

عمرانی با بیان اینکه هیچ بن‌بستی در عرصه تولید وجود ندارد، ادامه داد: با حداقل‌ها نیز این شهرک‌ می‌تواند جان تازه‌ای بگیرد و مشکلاتش حل شود.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی همیار و همکار دولت است و موفقیت دولت ، موفقیت قوه مقننه و مجریه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: جلساتی به صورت مستمر و هفتگی با حضور معاون اول قوه قضاییه به منظور رفع مشکلات تولید کنندگان برگزار خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان‌های دیگر نیز به نوبه خود مهم هستند، گفت: هر مرکز اقتصادی که حتی پنج کارگر هم داشته باشد، مهم و قابل اهمیت است.

وی ادامه داد: امیدواریم حضور و بازدید از این شهرک حل‌کننده مشکلات واحدهای تولیدی باشد و در آینده نه چندان دور مشکلات موجود در آن حل شود.

عمرانی با بیان اینکه وقتی گرفتاری در حوزه تولید وجود داشته باشد خواب از چشمانمان گرفته می‌شود، بیان کرد: هرجا فکر کنیم مانعی بر سر راه تولید وجود دارد با تمام توان آن را برطرف می کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مانع‌زدایی از تولید، گفت: دستورات رهبر معظم انقلاب حکم حکومتی است و با توجه به تأکیدات ایشان برای رفع موانع تولید باید تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی انجام دهیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمنان به کشور، گفت: در این جنگ اقتصادی ما به عنوان پشتیبان و لجستیک عمل می‌کنیم و کارگران و مدیران واحدهای تولیدی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی تأکید کرد: با تمام توان و امکاناتی که داریم در تلاش هستیم مشکلات واحدهای را تولیدی حل کنیم و با کمک بخش خصوصی می‌توان التهابات اقتصادی موجود را کم کرد.

عمرانی خاطر نشان کرد: تولید باید برای تولیدکنندگان به صرفه باشد تا آنها سرمایه خود را به سمت بازارهای واسطه‌ای نبرند و مشکلات اقتصادی مضاعف نشده و تورم مضاعفی ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: در این دیدار تولیدکنندگان به برخی از مشکلات از جمله قطعی آب، برق، عدم لوله‌کشی گاز، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، مبالغ بالای شارژ و آب مصرفی اشاره کردند که امیدواریم مسئولان امر در این رابطه شفاف‌سازی کنند تا شائبه‌ای برای تولیدکنندگان وجود نداشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: شارژ دریافتی از واحدهای تولیدی برای عمران و آبادی شهرک صنعتی هزینه می‌شود که حتما باید نظام‌مند باشد و همچنین لازم است سریعتر به وضعیت خیابان‌هایی که آسفالت نشده اند رسیدگی شوند.

وی یادآور شد: شهرستان قرچک دارالمؤمنین است و شهدای زیادی را تقدیم راه نظام و انقلاب کرده است و این شهرک صنعتی نیز آبروی قرچک محسوب می‌شود و باید طوری اداره شود که سرآمد باشد و رسیدگی‌های لازم آن چنان که لازم است در آن انجام شود.