۰ نفر

چگونه از پزشک متخلف شکایت کنیم؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳
کد خبر: 633726
چگونه از پزشک متخلف شکایت کنیم؟

در خصوص تخلفات حوزه پزشکی شما می‌توانید علاوه بر طرح دعوای حقوقی یا کیفری از طریق محاکم دادگستری، شکایت خود از کادر درمان را از طریق سازمان نظام پزشکی نیز دنبال کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، البته به این نکته توجه داشته باشید رسیدگی در سازمان نظام پزشکی و دادسرای انتظامی، صرفا رسیدگی اداری و انتظامی است بنابراین اگر درخواست دیه یا خسارات دارید حتما باید از طریق دادسرای ویژه‌ی رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی در تهران و دادسراهای عمومی در شهرستان‌ها با ذکر دلایل و اسناد معتبر شکایت کنید و درخواست دیه و خسارات را بدهید.

البته اگر مبلغ خواسته‌‌ شما بیست میلیون تومان یا کمتر باشد، باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید اما در کنار این طرح دعوی، بهتر است به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی هم مراجعه کنید زیرا معمولا نظر متخصصان این سازمان و مسئولان دادسرای انتظامی برای گرفتن رأی از دادگاه مهم است و با توجه به تخصصی‌بودن این حوزه‌، محاکم و دادسراها هم معمولا بر اساس نظر کارشناسان سازمان نظام پزشکی رأی میدهند.

درج توبیخ کتبی در پرونده و سابقه‌ پزشک متخلف، ابطال مجوز طبابت، درج تخلف در نشریات تخصصی سازمان نظام پزشکی و ... هم جزء اختیاراتی است که سازمان نظام پزشکی دارد و طبیعتا هیچ پزشکی دوست ندارد با چنین برخوردهایی روبرو شود.