۰ نفر

اگر از خرید اینترنتی منصرف شویم، می توانیم کالا را پس دهیم؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبر: 633366
اگر از خرید اینترنتی منصرف شویم، می توانیم کالا را پس دهیم؟

یکی از مهمترین نکات قانون تجارت الکترونیک این است که در هر معامله اینترنتی باید حداقل هفت روز کاری وقت برای انصراف از قبول خرید وجود داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قانون تجارت الکترونیک می‌گوید فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات باید اطلاعات موثر در تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان جهت خرید یا قبول شرایط را از زمان مناسبی قبل از عقد در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند که حداقل اطلاعات لازم، شامل این موارد است: مشخصات فنی و ویژگیهای کاربردی کالا و یا خدمات، هویت تامین‌کننده، نام تجاری که تحت اون نام فعالیت میکند و آدرس آن. 

آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن یا هر روشی که مشتری در صورت نیاز بتواند از طریق آن با فروشنده ارتباط برقرار کند. کلیه هزینه‌هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری است از جمله قیمت کالا یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل، هزینه تماس و... باید شفاف اعلام شود.

شرایط و فرآیند عقد از جمله ترتیب و نحوه پرداخت، تحویل یا اجرا، فسخ، ارجاع، خدمات پس از فروش و... باید کامل اطلاع‌رسانی شوند. 

مهمترین نکته در این قانون آن است که در هر معامله اینترنتی باید حداقل هفت روز کاری وقت برای انصراف از قبول خرید بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل برای مشتری وجود داشته باشد.

تنها هزینه تحمیلی بر مصرف کننده هزینه باز پس فرستادن کالاست.

دادکست را می‌توانید هر پنجشنبه ساعت ۲۲ از کانال تلگرامی دادکست و حساب رسمی دادکست در کست‌باکس و سایر اپ‌های پادگیر بشنوید.