۰ نفر

تکرار اتفاقات دهه ۶۰؟

واکنش حضرت آیت الله خامنه ای به دیوارکشی بین زنان و مردان + فیلم

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبر: 627352
واکنش حضرت آیت الله خامنه ای به دیوارکشی بین زنان و مردان + فیلم

چند روزی است که تصاویری مبنی بر دیوارکشی روی یک پل در بجنورد و همچنین اخباری درباره زنانه - مردانه کردن بوستان‌های پایتخت دست به دست می‌شود. البته مسئولان شهری بجنورد در دو اظهارنظر گفته‌اند دیوارکشی روی پل برای جلوگیری از آسیب سیل بوده و همچنین مقدمات ایجاد یک پارک برای بانوان است. در پایتخت هم گفته شد که فقط بخشی از برخی پارک‌ها قرار است به بانوان اختصاص داده شود تا با فرزندان خود راحت به تفریح بپردازند. اما این ماجرا، یادآور برخی اتفاقات در دهه ۶۰ بود که واکنش‌های زیادی را تا سطح رئیس جمهوری وقت برانگیخت.

اقتصادآنلاین- طه سراج‌الحق؛ در دهه ۶۰ در برخی از کلاس‌های دانشگاه تهران دیوارکشی شد.

فاطمه طباطبایی همسر مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی آن زمان دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه تهران بود. وی در خاطرات خود عنوان کرده است: «یک روز ما رفتیم دیدیم که وسط این کلاس بزرگ تیغه کشیده‌اند. در ورودی یکی بود ولی وسط آن را تخته زده بودند و از در ورودی ما وارد می‌شدیم پسرها سمت چپ می‌رفتند آن طرف می‌نشستند و دخترها روبروی در می‌نشستند.»

عروس امام، موضوع را به اطلاع ایشان می‌رساند و امام نیز به فرزندش سیداحمد دستور می‌دهد تا با دانشگاه تماس بگیرد و بگوید سریع تیغه را بردارید.

بعد از این اتفاق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رییس‌جمهوری وقت نیز به دستور امام (ره) در نماز جمعه به این مطلب اشاره کردند و فرمودند: «این سیاست جمهوری اسلامی نیست.»

در ادامه، ویدئوی اظهارات ایشان در نمازجمعه را مشاهده می‌کنید: