۰ نفر

مجازات سنگین در انتظار متخلفان چهارشنبه سوری

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۳۲
کد خبر: 619836
مجازات سنگین در انتظار متخلفان چهارشنبه سوری

رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان چهارشنبه سوری، گفت: افرادی که سلامت و ایمنی مردم را در چهارشنبه پایان سال به مخاطره بیندازند تا انتهای تعطیلات در زندان خواهند بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حیدر آسیابی امروز در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: در دادسراها و محاکم سراسر استان، شعب ویژه برای رسیدگی خارج از نوبت و قاطع به عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه و منفجره تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کسانی که با استفاده از موادمحترقه و آتش زا سبب مزاحمت برای خانواده ها و آسیب به مردم شوند در صورت بازداشت، تا بعد از تعطیلات نوروز با صدور قرار در بازداشت خواهند ماند، افزود: واحدهای صنفی هم که اقدام به توزیع مواد محترقه و منفجره نمایند قطعا پلمب می شوند.

رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه قانون مجازات قاچاق سلاح و مهمات، مجازات های حبس طولانی مدت برای متخلفان در این حوزه مقرر کرده است، ادامه داد: یقین داشته باشید در مسیر حفظ سلامت و ایمنی مردم با کسی تعارف نخواهیم داشت. 

دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با تاکید بر این که مخالفتی با شادی مردم نداریم، گفت: مشکل از جایی آغاز می شود که افراد قوانین و مقررات را نقض می کنند و با استفاده از موادمحترقه و آتش زا، هم آسایش عمومی را سلب کرده و هم به خودشان و دیگران آسیب می زنند.

 محمود اسپانلو با بیان اینکه در برخورد با متخلفان در شب چهارشنبه آخر سال، مصمم هستیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش سرعت برخورد با متخلفان، قضات کشیک در همه کلانتری های گرگان مستقر می شوند و دستورهای قضایی مورد نیاز بلافاصله به نیروی انتظامی صادر خواهد شد.

وی در ادامه این جلسه از اقدامات دادستانی برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز هم سخن به میان آورد و اضافه کرد: با هماهنگی دادستان های سراسر استان، مرخصی نوروزی برای سارقان ممنوع است و سارقان تحت تعقیب هم باید با تلاش مضاعف نیروی انتظامی، زودتر دستگیر و روانه زندان شوند.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه معتادادن متجاهر هم باید از سوی بهزیستی و نهادیهای متولی در اردوگاه های ماده ۱۶ یا گرمخانه ها نگهداری و اسکان داده شوند، تصریح کرد: بهزیستی و کمیته امداد هم مکلفند با اقدامات حمایتی و قانونی، کودکان کار و متکدیان را تعیین تکلیف کنند.

اسپانلو با تاکید بر اینکه شهرداری ها مکلفند محل های مناسب برای اسکان مسافران نوروزی تدارک ببینند تا هم از بدمنظر شدن شهر جلوگیری شود و هم امکان نظارت پلیس برای پیشگیری از سرقت از مسافران در این مناطق بیشتر شود، اظهار کرد: تامین روشنایی معابر به ویژه در مناطق پرتصادف، نصب علائم و پررنگ کردن خط کشی ها و سرعت گیرها، افزایش گشت های رضویون در محله های مختلف با کمک بسیج، نظارت بر بازار شب عید و حضور پررنگ پلیس در محورهای استان برای کاهش تصادفات از جمله دیگر مواردیست که برای سپری کردن تعطیلات آرام برای مردم استان و مسافران نوروزی در حال برنامه ریزی و تدارک آن با کمک دستگاه های اجرایی هستیم.