۰ نفر

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه؛

٣ هزار قاضی تا دو سال آینده به جمع قضات اضافه می شود

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 619282
٣ هزار قاضی تا دو سال آینده به جمع قضات اضافه می شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: کار ما در دستگاه قضایی فوق العاده بوده اما تعدادمان خیلی کم است، بنابراین ریاست قوه از بدو استقرار در منصب جدید تاکید کردند تمام ظرفیت‌های قانونی را برای جذب کارکنان و قضات به کار ببندیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر الفت در جشن تقدیر از قضات جوان قوه قضائیه که بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در برج میلاد تهران و با حضور معاون اول قوه قضاییه و تعدادی از مسئولان این قوه و قضات جوان و خانواده‌هایشان برگزار شد، اظهار کرد: عدالت گستری و ظلم ستیزی رسم برازنده قضات است که به آن می بالیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کار قضا کاهنده روح و جسم است، چون نسبت به استانداردهای داخلی و خارجی، حجم کار بیشتر است. قضات هر روز خود را در کانون مشکلات مراجعان قرار می دهند و خسته می شوند، بنابراین سازمان قضایی موظف است در بالا بردن انگیزه کاری آنها اقدامات مناسبی انجام دهند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شما بزرگان خواسته و ناخواسته درد و رنج جامعه را به کانون خانواده هایتان انتقال می دهید و از اینکه خداوند همسران شایسته ای به شما عنایت کرده که محدودیت‌های شغلی ما را پذیرا هستند باید تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از اینکه در جمع نیکو منظران و فرشته صفتان هستم خرسندم و معتقدم فرشتگان از آسمان در جمع ما حاضرند، گفت: هر جا جمعی از شیعیان و محبان علی (ع) دور هم جمع باشند این مجلس منزلگه فرشتگان است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضایی بیان کرد: با تاکید ریاست قوه قضاییه احکام ریالی ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر از قضات ظرف ۱۰ روز گذشته مبنی بر جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ صادر شده است. امیدواریم ان‌شاءالله از محل صدور احکام جدید، حقوق‌های همکاران تامین شود. البته این عدد و ارقام شاید کافی به نظر نیاید اما امیدواریم صدور رقم سال ۱۴۰۰ سبب شود احکام سال ۱۴۰۱ ما به رقم قابل توجهی افزایش پیدا کند.

الفت با اشاره به اینکه کار ما در دستگاه قضایی فوق العاده بوده اما تعدادمان خیلی کم است، گفت: ریاست قوه از بدو استقرار در منصب جدید تاکید کردند تمام ظرفیت‌های قانونی را برای جذب کارکنان و قضات به کار ببندیم.

وی افزود: هفته گذشته جذب عمومی برای قضا را انجام دادیم و سامانه جذب اختصاصی قضا را راه اندازی کردیم که ۳۰۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند و ان‌شاءالله جذب ویژه روحانیون و طلاب را در اردیبهشت ماه خواهیم داشت.