۰ نفر

قوه قضاییه اعلام‌ کرد؛

هیات کارشناسی راننده را مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران در نقده دانست

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبر: 612675
هیات کارشناسی راننده را مقصر تصادف اتوبوس خبرنگاران در نقده دانست

قوه قضاییه اعلام کرد: پیگیری‌های یک مقام آگاه قضایی نشان می‌دهد، هیات کارشناسی بررسی پرونده سانحه اتوبوس خبرنگاران در نقده، راننده را مقصر دانسته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، قوه قضاییه اعلام کرد: با توجه به اینکه موضوع تصادفات موضوع فنی است به کارشناسان فنی دادگستری ارجاع می‌شود و بر اساس نظرات کارشناسان دادگستری اتوبوس نقص فنی نداشته و سالم بوده و نیروی انتظامی نیز برای این وسیله نقلیه مجوز تردد صادر کرده است.

در رای هیات سه نفره کارشناسان آمده است: از نظر کارشناسی وسیله نقلیه دارای مدارک و استاندارهای لازم بوده است، اما راننده به منطقه ناآشنا بوده و برای سریع‌تر رسیدن به مقصد از مسیر ناایمن برای انتقال مسافران استفاده کرده است و برهمین اساس راننده مقصر اصلی حادثه تصادف شناخته شده است.

بازپرس با رسیدگی دقیق و اخذ نظر هیات سه نفره کارشناسان احراز کرده که تصادف ناشی از تخطی و تجاوز راننده اتوبوس از سرعت مطمئنه و نهایتا خارج شدن اتوبوس از کنترل وی و بروز حادثه شده است. 

در خصوص قصور و تقصیر مدیران در بروز  این حادثه براساس اعلام کارشناسان رسمی سه نفر از مدیران متهم پرونده را مجرم نشناخته است.

برهمین اساس، قرار قانونی در خصوص این پرونده صادر شده و از طریق سامانه‌ الکترونیکی به طرفین ابلاغ شده است.

قرار صادره قابل اعتراض در محاکم کیفری است و طرفین و وکلای آنها حق اعتراض به قرار صادره در مراجع بالاتر را دارند.

بر اساس این گزارش، دوم تیرماه بود که تعدادی از خبرنگاران محیط زیست برای بازدید از دریاچه ارومیه و برخی پروژه‌های زیست محیطی به دعوت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه از تهران به ارومیه اعزام شدند که در جاده پیرانشهر به نقده بر اثر واژگونی اتوبوس دچار حادثه شدند.

در این حادثه ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا جان باختند و ۲۱ خبرنگار دیگر مصدوم شدند.