۰ نفر

با ورود دادگستری استان مازندران؛

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 610491
حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری افزود: با ورود دادستان شهرستان چالوس، برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم بهمن‌ماه سال جاری صادر شده است و هفت پرونده در جریان رسیدگی قرار دارد.

وی یادآور شد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌و سازهای بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بود که مسئولان قضایی استان در سال‌های اخیر بارها بر اصلاح آن تأکید کرده‌اند اما با بی‌توجهی برخی نهادهای متولی مواجه شدند.

رییس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: ساخت و ساز در بستر رودخانه به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود بنابراین باید همگان به قوانین پایبند بوده و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

اکبری به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

وی گفت: به همه رستوران‌داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام می‌کنیم علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند در غیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.