۰ نفر

رای تخلف ارزی یک شرکت لبنی معروف اعلام شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 606161
رای تخلف ارزی یک شرکت لبنی معروف اعلام شد

رای تخلف ارزی یک شرکت لبنی معروف در واردات کره‌ حیوانی از سوی کمیسیون بدوی رسیدگی به اختلافات گمرکی اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، فرود عسگری سرپرست معاونت فنی گمرک گفت: از مجموع ۳۴ فقره پرونده متشکله تخلف در ۲۵ پرونده تشخیص داده شد.

به گفته عسگری، ۳۴ پرونده شامل ۹۴ فقره اظهارنامه گمرکی مربوط به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به ظن بیش‌بود ارزش در کمیسیون مربوطه رسیدگی شد که برای ۱۸ پرونده‌، ۵۰ درصد بیش‌بود ارزش و برای ۷ فقره ۲۰ درصد بیش‌بود ارزش استنباطی تائید شد و برای ۹ فقره نیز ارزش اظهاری تایید شد و مشمول بیش‌بود ارزش تشخیص داده نشد.

سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران افزود: در مجموع براساس آرای صادره توسط کمیسیون، مبلغ بیش‌بود استنباطی از ۶۸ میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار تقلیل یافت و مراتب به صاحب کالا نیز ابلاغ شد. در صورت اعتراض صاحب کالا به رای مذکور، موضوع ظرف مدت ۲۰ روز قابل ارجاع و رسیدگی در کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی خواهد بود.

سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران می‌گوید: در ارتباط با پرونده واردات کره حیوانی، گمرک ایران در قالب ۳۴ پرونده رسیدگی انجام داد که موجب اعتراض صاحب کالا قرار گرفت.

عسگری گفت: بر اساس اعتراض این موضوع به کمیسیون بدوی و رسیدگی به اختلافات گمرکی ارسال شد و بر اساس جلسات فشرده اقدام به صدور رای کرد. از این پرونده‌ها ۹ فقره ارزش اظهاری، ۷ فقره با ۲۰ درصد بیش‌تر و ۱۸ فقره با ۵۰ درصد ارزش استنباطی مورد تایید قرار گرفت.

 بر اساس قانون صاحب کالا ۲۰ روز زمان اعتراض دارد.

پرونده کره وارداتی متعلق به یکی از شرکت‌های لبنی، تعداد ۳۴ پرونده شامل ۹۴ فقره اظهارنامه گمرکی مربوط به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به ظن بیش‌بود مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از رسیدگی در دفتر تخصصی ذی‌ربط، بالغ بر ۶۸ میلیون دلار بیش‌بود تشخیص و حسب اعتراض صاحب کالا، پرونده به مرجع رسیدگی  کمیسیون بدوی رسیدگی به اختلافات گمرکی  ارجاع و بررسی شد.