۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

سرخ پر رنگ بورس تهران بعد از توافق پکن / شاخص کل ۳۳ هزار واحد ریخت

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 706168
سرخ پر رنگ بورس تهران بعد از توافق پکن / شاخص کل ۳۳ هزار واحد ریخت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۱.۸۵ درصدی رو به رو شد و به سطح ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار واحدی رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با افزایش عرضه در تمامی صنایع رو به رو شد و همین امر باعث شد تا شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱.۸۵ درصدی  رو به رو شود و به سطح ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار واحدی برسد.

نماد های فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز امروز نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و جو سنگین فروش تمامی صنایع را در بر گرفته بود.  در نهایت این شاخص نیز با کاهش ۱.۷۵ درصدی رو به رو شد.

ارزش معاملات خرد امروز نسبت به روز قبل با کاهش همراه بود و به نظر قبل از سال جدید انگیزه ای برای ورود پول به بازار سهام در بین سرمایه گذاران وجود ندارد.

ارزش معاملات خرد امروز ۷۳۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۴۰۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس، ۲۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به فرابورس و ۱۲۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز باز هم بیشترین ارزش معاملات منعلق به گروه خودرو بوده است.

جریان خروج پول از بازار سهام تا انتهای ساعت معاملاتی بازار سهام ادامه داشت و حقیقی ها امروز ۹۰۰ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند و همچنان این گروه از سرمایه گذاران در سمت فروش بازار سهام فعالیت دارند.

سرانه فروش حقیقی ها نیز امروز از سرانه خرید آن ها از ابتدای بازار بیشتر بود و در نهایت سرانه فروش ۲۵.۳ میلیون تومانی و سرانه خرید ۲۳.۱ میلیون تومانی در بازار امروز به ثبت رسید.