۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

واگرایی شاخص کل و شاخص هم وزن/ شاخص کل بورس ۸۴۵ واحد کاهش یافت

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 705931
واگرایی شاخص کل و شاخص هم وزن/ شاخص کل بورس ۸۴۵ واحد کاهش یافت

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت ۸۴۵ واحدی به سطح ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز در ابتدای معاملات با تقاضای خوبی در همه صنایع رو به رو شده بود اما با گذر بیشتر زمان معاملات سهام دلاری بازار سهام با افزایش عرضه  رو به رو شدند و شاخص کل که در ابتدای معاملات  رشد ۱۰ هزار واحدی را از خود ثبت کرده بود در نهایت تمام رشد خود را پس داد و در سطح ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار واحدی آرام گرفت.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل را نماد فولاد و فملی و بیشترین تاثیر مثبت را نماد های وبملت و وپاسار گذاشتند.

اما شاخص هم وزن امروز عملکرد کاملا بهتری نسبت به شاخص کل ثبت کرد . شاخص هم وزن امروز در انتهای معاملات با رشد ۰.۶۶ درصدی رو به رو شد  و به روزهای خوب خود ادامه داد.

به نظر می رسد جریان پول داخل بازار همچنان تمایل بیشتری نسبت به سهام کوچکتر دارد.

ارزش معاملات خرد امروز ۹۶۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۵۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس ، ۲۱۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۰۰۰ میلیارد نیز به صندوق های سهامی تعلق داشته است.

گروه خودرو و بانکی امروز بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

جریان خروج پول ابتدایی از بازار سهام امروز تا انتهای معاملات ادامه دار بود و حقیقی ها امروز ۵۳۰ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند.

سرانه خرید حقیقی ها که در ابتدای معاملات از سرانه فروش آن ها بیشتر بود در اواسط بازار این متغیر تغییر جهت داد و درنهایت سرانه فروش ۲۶.۱ میلیون تومانی و سرانه خرید ۲۵.۵ میلیون تومانی از حقیقی ها به ثبت رسید.