۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

رشد ۷۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس / معاملات بهتر سهام کوچک تر بازار

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 704787
رشد ۷۷۳۰ واحدی شاخص کل بورس / معاملات بهتر سهام کوچک تر بازار

بورس تهران امروز رشد ۷۷۳۰ واحدی شاخص کل را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز از ابتدا تقریبا با تقاضای خوبی رو به رو بود و تقاضا همه نوع سهام چه سهام‌کوچک تر و چه سهام بزرگ تر بازار را در بر گرفته بود اما بعد از ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، سهام بزرگ تر بازار با کمی فشار فروش رو به رو شدند و سهام پالایشی و فلزات اساسی حتی در محدوده های منفی نیز معامله شدند.

در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۰.۴۳ درصدی به سطح ۱ میلیون و ۷۹۵ هزار واحدی رسید و باید منتظر ماند و دید آیا شاخص بار دیگر به کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی ورود خواهد کرد یا خیر.

نماد کگل و رمپنا و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند.

شاخص کل هم‌ وزن نیز با رشد ۰.۸۶ درصدی به سطح ۵۳۷۵۶۳ واحدی رسید و در صورت عبور و تثبیت از این سطح در روزهای آتی می‌توانیم شاهد روزهای خوبی برای سهام کوچک‌تر بازار باشیم.

ارزش معاملات خرد امروز ۷۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که از این مقدار، ۴۲۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۱۷۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۳۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع بازار سهام بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و فلزات اساسی بوده است.

حقیقی ها که در ابتدای بازار پول به بازار سهام تزریق کرده بودند با عبور از نیمه بازار جهت جریان پول آن ها تغییر کرد و در نهایت حقیقی ها امروز خالص فروش ۶۵ میلیاردی را ثبت کردند.

همچنین روند مثبت سرانه خرید اشخاص حقیقی نسبت به سرانه فروش آن ها تا انتهای بازار ادامه دار بود و حقیقی ها امروز سرانه خرید ۲۶.۱ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۳.۹ میلیون تومانی را ثبت کردند.

بورس