۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

آغاز هفته ضعیف بورس تهران/ شاخص کل ۳۳ هزار واحد کاهش یافت

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 704579
آغاز هفته ضعیف بورس تهران/ شاخص کل ۳۳ هزار واحد کاهش یافت

معاملات امروز باراز بورس با افت ۳۳ هزار واحدی شاخص کل به پایان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز امروز به روند منفی گذشته ادامه داد و شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱.۸۴ درصدی کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را از دست داد و به سطح ۱ میلیون و ۷۸۸ هرار واحدی رسید. 

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد فولاد فملی و فارس گذاشتند و صنایع دلاری و سهام بزرگ بازار تحت فشار فروش بیشتری قرار داشتند. 

نکته ای که روند امروز معاملاتی بورس تهران را غیر قابل باور می کند، افزایش نرخ نیما نسبت به هفته های گذشته بوده است که هنوز بازار به آن واکنشی نشان نداده است. 

شاخص هم وزن و سهام‌کوچیکتر بازار امروز حالو اوضاع بهتری نسبت به سهام بزرگ تر داشتند ولی آن ها نیز تحت فشار عرضه بودند و در نهایت شاخص کل هم وزن با کاهش ۰.۹۱ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به وضوح نسبت به اوج هفته گذشته خود که به محدوده ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان نیز رسیده بود کاهش یافته است و امروز ارزش معاملات خرد ۷۸۰۰ میلیارو تومانی به ثبت رسید که از این مقدار ۴۷۰۰ میلیارد متعلق به بورس، ۲۰۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۲۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است. 

همچنین در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و فلزات اساسی بوده است. 

خروج پول حقیقی ها امروز شدت بسیار زیادی نسبت به روزهای گذشته داشت. حقیقی ها در انتها خالص فروش ۹۳۰ میلیاردی از خود به جای گذاشتند. 

سرانه فروش اشخاص حقیقی که در ابتدای بازار نسبت به سرانه خرید آن ها بیشتر بود، در اواخر بازار با رنج کشی های مثبت رو گروه خودرویی تغییر جهت داد و در نهایت سرانه خرید ۲۵ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۴.۱ میلیون تومانی توسط حقیقی ها به ثبت رسید.