۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

روز بد بورس تهران با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد / شاخص کل ۱۶۰۰۰ واحد کاهش یافت

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 704031
روز بد بورس تهران با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد / شاخص کل ۱۶۰۰۰ واحد کاهش یافت

معاملات امروز بازار بورس تهران با کاهش شاخص کل ۱۶۰۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز در ابتدا، معاملات پر عرضه ای را دنبال می کرد اما با عبور از ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات تقاضا برای مدتی در بازار افزایش یافت و حتی سهام شاخص ساز نیز مانند شپنا در محدوده مثبت معامله می شدند اما با کاهش نرخ دلار در بازار آزاد و همزمان با خبر قیمت گذاری خودروهای پیش فروش شده توسط شورای رقابت فشار فروش شدیدی بر بازار سهام حاکم شد و گروه خودرویی یکدست قرمز رنگ شد و در نهایت شاخص کل امروز کاهش ۰.۸۹ درصدی را ثبت و به سطح ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار واحدی رسید. 

نماد فولاد و شستا بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص و کچاد و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند. 

اما در بازار امروز به طور کلی تقاضا در سهام کوچکتر مشهود بود و به نظر بعد از رشد ۲۰ درصدی سهام شاخص ساز تمایل به سهام کوچک تر بازار افزایش پیدا کرده است و در نهایت شاخص هم وزن با کاهش ۰.۱۷ درصدی رو به رو شد. 

ارزش معاملات خرد امروز ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که از این مقدار ۶۵۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۲۶۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۸۰۰ میلیاردتومان متعلق به صندوق های سهامی بوده است. 

همچنین گروه فلزات اساسی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

جریان خروچ پول از بازار سهام امروز شدت گرفت و حقیقی ها ۱۰۹۶ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند که روند افزایش خروج پول از بازار روندی نگران کننده برای فعالین بازار سهام است.

سرانه فروش اشخاص حقیقی در انتهای بازار از سرانه خرید آن ها پیشی گرفت و در نهایت سرانه فروش ۲۷.۸ میلیون تومانی  و سرانه خربد ۲۶.۴ میلیون تومانی برای حقیقی ها به ثبت رسید.