۰ نفر

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد؛

پیگیری پرونده های توزیع رانت در دولت گذشته / بورس؛ بهترین مسیر برای مبادله کالاها

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱
کد خبر: 702758
پیگیری پرونده های توزیع رانت در دولت گذشته / بورس؛ بهترین مسیر برای مبادله کالاها

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور با تاکید بر اینکه عرضه کالاها در بورس کالا طبق ضوابط مورد حمایت دولت و مجلس است، گفت: هنوز پرونده‌هایی به دلیل فروش کالا با نرخ‌های ارزان‌تر به عده‌ای خاص در دولت‌های گذشته در جریان است.

به گزارش اقتصادآنلتین به نقل از ایرنا، «سید شمس‌الدین حسینی» اظهار داشت: بازار سرمایه مکان مناسبی برای عرضه و معامله کالاهای مختلف است که استانداردها و اصول پذیرش بورس را رعایت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرفداران قیمت‌گذاری دستوری در رسانه‌ها عنوان می‌کنند که به جای عرضه کالاها در بورس، باید فروش دستوری بر اساس ریال به صنایع پایین دستی در دستور کار باشد تا شاهد ارزانی در کشور باشیم، گفت: هنوز هم پرونده‌هایی به دلیل فروش کالا با نرخ‌های ارزان‌تر به عده‌ای خاص در دولت‌های گذشته در جریان است؛ بنابراین به دلیل توزیع رانت در آن شیوه معاملات، مخالف تعیین قیمت دستوری در این حوزه هستیم.

حسینی گفت: اگر بورس به دستورالعمل‌های خود در پذیرش کالا از مرحله عرضه تا فروش پایبند باشد این بازار مکان مناسبی برای عرضه کالاهایی است که استانداردها و اصول پذیرش بورس را رعایت می‌کنند.

وزیر اسبق اقتصاد در پایان تاکید کرد: هر دستورالعمل و رویه‌ای که در بورس منجر به شفافیت در معاملات شود، مورد حمایت دولت و مجلس است.