۰ نفر

چگونه از عرضه اولیه های جدید زودتر مطلع شویم؟

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 702685
چگونه از عرضه اولیه های جدید زودتر مطلع شویم؟

عرضه اولیه یا (Initial Public Offerings) که به اختصارIPO گفته می‌شود؛ درواقع زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت خصوصی بخواهد تبدیل به یک شرکت عمومی شود که در طی این فرایند به فروش اولین سهام خود می‌پردازد.

عرضه اولیه یا (Initial Public Offerings) که به اختصارIPO  گفته می‌شود؛ درواقع زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت خصوصی بخواهد تبدیل به یک شرکت عمومی شود که در طی این فرایند به فروش اولین سهام خود می‌پردازد. عرضه ی اولیه سهام، باعث می‌شود بخشی از پول سرمایه‌گذاران برای خرید سهام جدید استفاده شود؛ درحالیکه در حالت عادی معمولا پول سرمایه‌گذاران برای خرید سهام موجود استفاده می‌شود. و همین اتفاق باعث کاهش تقاضای موثر برای خرید سهم‌های موجود بازار می‌شود.

یکی از علت‌های استقبال سرمایه‌گذارها از عرضه‌ اولیه جدید این است که در زمان عرضه اولیه ، سهام شرکت‌ها پایین‌تر از ارزش ذاتی عرضه می‌شوند که این مساله، سبب افزایش جذابیت برای خرید و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های جدید است.

البته همیشه عرضه اولیه جدید یک شرکت به این معنی نیست که شرکت اقدام‌کننده به عرضه اولیه؛ شرکتی تازه تاسیس است. گاهی ممکن است اجازه خرید و فروش سهام یک شرکت به تازگی صادر شود و حالا اقدام به عرضه اولیه جدید کند، درحالی‌که شرکتی دولتی و با سابقه زیاد باشد.

اکثر سرمایه گذارانی که در بازار بورس مشغول به فعالیت هستند؛ همواره از اخبار عرضه اولیه جدید استقبال می‌کنند. چراکه  سهام اولیه شرکت‌ها، سودآوری مطلوبی را در اغلب اوقات برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

به همین دلیل، آگاهی از اخبار عرضه اولیه اهمیت بسیار زیادی دارد. اکثر سرمایه گذاران در ابتدای هر هفته به دنبال یافتن عرضه اولیه این هفته هستند تا بتوانند با خرید عرضه اولیه جدید ، سبد سرمایه‌گذاری خود را پر بارتر کنند.

  • از اخبار عرضه اولیه جدید چطور مطلع شویم؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران این است که در ابتدای هر هفته، از اخبار عرضه اولیه این هفته مطلع شوند. این اتفاق باعث می‌شود بتوانند برای سبد سرمایه‌گذاری خود تصمیم بهتری بگیرند. افراد از روش‌های متعددی برای خبرهای بازار بورس استفاده می‌کنند. بعضی ممکن است از طریق سایت‌های خبرگزاری اقتصادی مختلف از این اخبار مطلع شوند و بعضی نیز ممکن است از طریق اعلامیه‌های موجود از عرضه اولیه جدید اطلاعات کسب کنند.

چگونه از عرضه اولیه های جدید زودتر مطلع شویم؟

اما با به روی کار آمدن اپلیکیشن‌های مالی مختلف ، این دغدغه تا حد بسیار زیادی رفع شده است. یکی از اپلیکیشن‌های مالی که به عنوان دستیار مالی هوشمند اقتصادی به میدان آمده است، سیگنال است. این اپلیکیشن در ابتدا با ارائۀ خدمت احراز هویت آنلاین به کاربران ، خیال بسیاری از سرمایه‌گذاران را برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان برای ثبت نام و احراز هویت راحت کرد. و درحال حاضر،  با استفاده از سرویس اخبار سیگنال ، به کاربران کمک می‌کند تا به جدیدترین اخبار اقتصادی دسترسی پیدا کنند.  

از سوی دیگر، فیلترهای موجود در قسمت اخبار اپلیکیشن سیگنال ، باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند به طور مستقیم از اخبار عرضه اولیه جدید باخبر شوند. به طوری که کافی است فقط روی اخبار سیگنال کلیک کنند، فیلتر عرضه اولیه را فعال کنند و در ابتدای هفته از عرضه ی اولیه جدید اطلاعات کسب کنند.

  • آخرین عرضه اولیه سال 1401.

عرضه اولیه‌های متفاوتی در سال 1401 اتفاق افتاد که در جدول زیر 10 عرضه اولیه سال 1401 تا امروز را برای شما ذکر کرده‌ایم :

سیگنال

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.