۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۲۴ بهمن ماه / معاملات کم رمق اخزا

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 701169
گزارش بازار بدهی ۲۴ بهمن ماه / معاملات کم رمق اخزا

در معاملات امروز، تنها ۹۰ میلیارد تومان اخزا معامله شد که نسبت به میانگین روزهای گذشته کاهش محسوسی داشت. همچنین اوراق اراد/افاد، ارزش معاملات ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ثبت کردند که عمده آن مربوط به دو نماد اراد۵۷ و اراد۱۰۰ بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در معاملات امروز مجموعا ۹۰ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۳ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۲۵ میلیارد تومان معامله انجام شد. اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز حجم معاملات ۱۴۹ میلیارد تومانی داشتند.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی 24 بهمن ماه

گزارش بازار بدهی 24 بهمن ماه1

گزارش بازار بدهی 24 بهمن ماه2

گزارش بازار بدهی 24 بهمن ماه3

اوراق اراد به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان و با نرخ ۱۶.۷ الی ۲۷.۶ درصد معامله شدند. اراد۵۷ با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۹ درصدی و ارزش معاملات ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیش‌ترین ارزش معاملات را ثبت کرد. اوراق گام نیز به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان و با میانگین نرخ ۳۲.۱۳ درصد معامله شدند. میانگین نرخ اوراق گام نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۵.۱% بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی 24 بهمن ماه4

تهیه شده در واحد تحلیل صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آریا

این صندوق با نماد معاملاتی « یارا » در پایان سال اول فعالیت خود ( ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ ) ۲۷.۵ درصد بازدهی محقق شده به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کرده و به عنوان پر‌بازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، برای سال دوم فعالیت خود امیدوار است ضمن حفظ رتبه‌ اولی، نرخ سود سرمایه‌گذاران را نیز به بیش از ۲۸ درصد ارتقا دهد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.