۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازارها؛

تحلیل نموداری بازارهای جهانی و پیش بینی روند آتی اونس جهانی / سمت و سوی تحلیل تکنیکال فلزات پایه

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 699734
تحلیل نموداری بازارهای جهانی و پیش بینی روند آتی اونس جهانی / سمت و سوی تحلیل تکنیکال فلزات پایه

در این سری تحلیل‌ها، با دید تکنیکال بازارهای جهانی و محصولات مورد معامله با اهمیت مورد بررسی قرار گرفته و پیش بینی آینده قیمتی هر یک براساس قواعد تحلیل تکنیکال صورت پذیرفته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ در این تحلیل صرفا بررسی شاخص های بازار سرمایه براساس قواعد تحلیل تکنیکال ارایه شده و دو سناریو محتمل مورد بررسی قرار گرفته است.

نگاهی بر بازارهای جهانی با دید تکنیکال

•    نفت

•    دلار

•    انس

•    بیت کوین

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال نفت برنت

1

روند کاهشی نفت برنت  ادامه دار شد.

شنبه ۱۵ بهمن ماه نفت برنت ۷۹.۸۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شده است و هفته پیشین ۸ بهمن ماه قیمت هر بشکه نفت برنت ۸۶.۳۳ دلار بود که کاهش ۷.۵ درصدی رقم خورده است.

2

تکمیل سناریوی الگوی مثلث (چندین ساله) را محتمل می دانیم. در صورت مثلث بوده باشد با اتمام شاخه E الگو تمام شده و وارد یک موج صعودی جدید شده ایم که با شکست سقف مثلث در حال اتمام یک پولبک برای ادامه روند رشد هستیم .

نفت برنت تا زمانی که به سقف کانالیزه نفوذ نکرده است نگران کننده نیست و سناریو فیل نمیشود.

لذا محدوده حمایت ۷۲ -۷۵ دلار مهم  می باشد. همانطور که در نمودار مشاهده میشود مستعد واگرایی مخفی مثبت نیز هستیم. ار اس ای به حمایت نزدیک می باشد.

 مقاومت ها ۱۰۶-۱۱۰ و محدوده ۱۳۰ دلار مهم هستند.

 نمودار به روز رسانی شده در تایم هفتگی می باشد که از پیک ۱۳۰ دلار تا  حوالی سقف کانالیزه یک الگوی اصلاحی است که می تواند یک دیامتریک هم باشد و شاخه G باشیم که اخرین اصلاح است. کمی به سقف کانالیزه نفوذ داشتیم که حمایت ۷۵-۷۲-۶۸ دلار را به ترتیب خواهیم داشت. 

3

 نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت دلار در مقابل ریال در بازار آزاد

4

حرکت ساید دلار در بازار داخلی طی دو هفته اخیر.

پیش تر در تحلیل دلار اشاره کردیم که دلار به محدوده خط مقاومتی چندین ساله نزدیک شده است و در طی دو هفته اخیر دلار محدوده ۴۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است به طوریکه دلار امروز شنبه ۱۵ بهمن ۴۴۹۰۰ تومان و  هفته پیشین ۸ بهمن در محدوده ۴۳۹۰۰ تومان  بوده است.  نمودار به روز رسانی شده USDIRR  به شرح زیر است:

5

 هفته گذشته:

6

محدوده سقف قبلی  ۴۵۵۰۰ تومان فعلا یک پیک برای دلار است و پایان شاخه E از دیامتریک بزرگ هستیم.  این دیامتریک داخلی از خرداد ۱۴۰۰ شروع شده و ادامه دارد. حرکت بعدی دلار با خط نشان داده شده است رو به پایین و موقت است که شاخه F  را میسازد و می تواند روی حمایت ۳۹۰۰۰ تومان تمام شود و  وارد موج صعودی بعدی شویم.

حمایت نزدیک میان مدت دلار محدوده ۳۹۰۰۰ - ۴۱۰۰۰  تومان است و هدف های ۴۵۵۰۰ تومان و ۴۸۵۰۰  تومان را پیش رو دارد.

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی به دلار

7

هفته گذشته اشاره داشتیم که انس  در نزدیکی محدوده مهم مقاومتی  است و شاهد کاهش ۳.۲ درصدی انس در هفته پیشین هستیم.

8

در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۸۶۴.۹۳ دلار می باشد و به سقف مثلث واکنش نشان داده است.

الگوی مثلث یا دیامتریک برای انس محتمل می باشد که شاخه (D) بلند مدتی را تکمیل میکند . اگر شاخه (D) در ۱۹۵۰ دلار تکمیل شده باشد این اصلاح ادامه دار است و شاخه (E)  در حال شکل گیری است .

در صورت مثلث بودن را محدوده  ۱۶۰۰ دلار برای پایان شاخه نزولی مهم است و حمایت نزدیک نیز محدوده ۱۷۸۰-۱۷۴۵ دلار خواهد بود.

هر وقت به محدوده عدد ۸۰ رسیده است ریزش قابل توجهی داشتیم.  

چارت به روز شده ۱۵ بهمن ماه:

9

چارت گذشته و اشاره به واگرایی منفی و برگشت ار اس ای:

10

بررسی نموداری بیت کوین  

Bitcoin Elliott Wave and NEO Wave Analysis

11

بیت کوین که در کوتاه مدت از حوالی ۱۵۵۰۰ دلار به محدوده ۲۴۰۰۰ دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت هر بیت کوین ۲۳,۳۲۷.۹۳ دلار می باشد که شاهد رشد ۱.۲ درصدی در هفته جاری بوده ایم. پیش تر گفتیم که نزدیک به یک مقاومت هستیم و دو هفته ای است که نوسان بیت کوین به حداقل رسیده و در کانال ۲۳۰۰۰ دلار نوسان میکند.

8

چارت به روز رسانی شده ۱۵ بهمن ماه:

13

چارت هفته گذشته:  اشاره به واگرایی منفی و اصلاح در عدد ار اس ایی. رشد یک ماه گذشته به لحاظ تکنیکالی کاملا قابل پیش بینی بود و واگرایی مثبت که با فلش سبز بین نمودار قیمت و اندیکاتور ار اس ای نمایش داده شده گویای این رشد بوده است. به نظر در اخرین شاخه از C هستیم و باید زمان دهیم تا الگوی مثلث خنثی از دید نئویو تکمیل گردد.  یک اصلاح موقت برای شاخه E مثلث داریم که می تواند تا محدوده ۱۸۵۰۰-۱۹۵۰۰ دلار باشد سپس برگشت قوی تری تجربه نماییم.

 محدوده مقاومتی کنونی حوالی ۲۴۰۰۰ -۲۵۰۰۰ دلار یک سقف خط روند داخلی میانه کانال است که بارها در گذشته به آن واکنش داشتیم.

در موج بعدی . اهداف ۲۵۰۰۰-۲۹۰۰۰-۳۳۰۰۰ دلار مهم می باشند.

14

چارت دو هفته گذشته:

15

16

بررسی نموداری فلزات پایه در بازارهای جهانی

17

روی        مس       آلومینیوم       سرب

 

بررسی نموداری فلز روی در بازارهای جهانی

18

پس از یک هفته آرام برای روی در بورس فلزات لندن این هفته روی با ۶.۳ درصد کاهش همراه شده است.

19

در حال حاضر قیمت هر تن روی ۳۲۲۵ دلار می باشد.  

اگر الگوی بلند مدت دیامتریک باشد با اتمام شاخه G که خود دیامتریک میان مدتی بوده و واگرایی مثبت وارد الکوی بعدی شده ایم. سقف الگو با قدرت طی دو هفته گذشته شکست و باید با پولبک احتمالی مسیر رشد ادامه یابد. حمایت نیز  بالا آمده و ۳۰۰۰ -۳۰۰۰ دلار می باشد و هدف بعدی ۳۶۰۰-۳۸۰۰ دلار است. درمیان مدت شکست محدوده ۴۲۰۰- ۴۵۰۰ دلار مهم می باشد چرا که هم تایید اتمام الگو است هم خط میدل لاین کانالیزه است و همپوشانی قله F و فیبوهای مقاومتی است.

ولی اگر شاخه G بزرگ تکمیل نشده باشد آنگاه دو حالت خواهیم داشت: یا شاخه f تازه تمام شده و وارد g شده ایم که یک ریزش موقت است و از محدوده ۲۸۰۰-۳۰۰۰ دلار برگشت داریم. . یا الگوی بزرگ دیامتریک نیست و  سیمتریکال می باشد در این صورت میتوان  تا ۲۵۰۰ دلار برای روی انتظار ریزش داشت که این سناریو کمی بدبینانه خواهد بود.

20

چارت هفته گذشته:

21

بررسی نموداری فلز مس در بازارهای جهانی

22

بازار مس پس از نزدیک شدن به مقاومت ۹۵۰۰ دلار،  در هفته اخیر ۳.۶ درصد ریزش را تجربه کرده است.

23

قیمت هر تن مس اول هفته پیشین ۹۲۶۷ دلار بوده و  امروز شنبه ۱۵ بهمن ماه به۸۹۲۹ دلار رسیده است.

به روز رسانی مس ۱۵ بهمن در بورس فلزات لندن: اگر شاخه E به صورت یک دیامتریک بخواهد تکمیل شود آنگاه یک اصلاح در قالب e  داریم که می تواند در محدوده ۶۹۰۰ دلار تمام شود. اگر شاخه E تمام شده باشد که بعید است. با واکنش به حمایت ۸۶۰۰ دلار مجدد مسیر رشد طی میشود. ار اس ای لب مرز حمایتی است که نباید شکسته شود.

24

۸ بهمن:

ار اس ای الگوی منظمی را طی میکند و کف و سقف های مینور را نشان میدهد. چارت هفتگی و روزانه را در زیر مشاهده مینمایید. واگرایی مثبت مخفی تایید شده و شاهد رشد قیمت بوده ایم.

در سناریویی مس از نظر نموداری انتهای یک مثلث می باشد. حال اگر زیرشاخه E  در همین کف قیمتی ۷۰۰۰  دلار به ازای هر تن تمام شده باشد باید شاهد ادامه یک رشد خوب برای مس با هدف نزدیک  ۱۰۰۰۰-۱۱۰۰۰ دلار در مسیر که پیک مهم قبلی است باشیم.

اگر تمام نشده باشد این رشد موقت است و رو به بالا  اما مجدد مسیر اصلاح را طی می کند تا زیرشاخه مورد نظر از الگوی بلند مدتی تکمیل گردد . ۹۵۰۰ دلار و ۱۱۰۰۰ دلار  مهم است و حمایت ۷۰۰۰  دلار مد نظر باید باشد.

25

بررسی نموداری فلز آلومینیوم در بازارهای جهانی

26

کاهش قیمت آلومینیوم در هفته ای که گذشت..

در حال حاضر قیمت هر تن آلومینیوم ۲۵۷۰ دلار می باشد و هفته گذشته ۲۶۳۰ دلار بوده است. کانالیزه معتبری در پارت هفتگی مشخص شده و واکنش مثبت این فلز به میدل لاین را داشته ایم.

دو سناریو چندین ساله  را برای این فلز در نظر داریم . سناریو یک الگوی دیامتریک پاپیونی است که شاخه g ترکیبی به صورت یک زیگزاگ x مثلث خنثی تمام شده است و وارد الگوی بعدی شده ایم در جهت رشد.

مقاومت های مهم  ۳۲۰۰-۳۶۶۰  دلار . حمایت نزدیک ۲۳۹۹ دلار می باشد.

27

سناریو دو. الگوی مثلث و شکست سقف آن و اتمام پولبک به خط شکسته شده .

28

بررسی نموداری فلز سرب در بازارهای جهانی

29

تکمیل شاخه C تحلیل و ریزش سرب در یک ماه  اخیر اتفاق افتاد و انتظار برگشت روند و یک رشد خوب برای سرب در ماه آتی،در پیش بینی هفته گذشته بود که فعلا با یک رشد ۴.۵ درصدی مواجه شده است...این رشد تا هفته آتی ادامه دار است.

30

قیمت هر تن سرب هفته پیشین ۲,۱۴۲.۵ دلار بود و اول هفته جاری به ۲،۲۰۰ دلار به ازای هر تن رسیده است. یک دیامتریک بلند مدتی و چندین ساله یک سناریوی محتمل است که الان زیر شاخ G هستیم و به نظر هنوز تمام نشده است. لذا مقاومت های مهم و حمایت های مهم را دنبال خواهیم کرد تا الگو تکمیل گردد.

در نمای نزدیک کوتاه مدت رشد خوبی تا ۲،۳۳۳ دلار داشتیم و  به نظر c تمام شده و این ریزش کوتاه d بود که تکمیل شده است. زیرشاخه e رو به بالا ادامه دار است.  مقاومت مهم ۲۶۰۰-۲۵۰۰ دلار را داریم که سقف آبی رنگ الگو است.  حمایت نزدیک ۲،۱۰۰-۲،۰۰۰ دلار می باشد.

چارت به روز رسانی شده / ار اس ای روی یک حمایت معتبر کانالیزه است.

31

چارت هفته گذشته در تایم هفتگی:

32

33