۰ نفر

دو هفته یخ زدگی؛

گزارش پایانی بورس چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ / بورس دو نیمه ای

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 683386
گزارش پایانی بورس چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ / بورس دو نیمه ای

معاملات این هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل هر چند در آخرین روز معاملاتی افزایش بیش از ۲٬۵۰۰ واحدی را ثبت کرد اما دوباره شاهد افزایش عرضه در پایان معاملات بودیم. شاخص هم وزن نیز هرچند افزایش ۱٬۸۰۰ واحدی را تجربه کرد اما عملا از نیمه دوم بازار،‌بدون تغییر باقی مانده بود. ارزش معاملات خرد نیز مجدد به زیر ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس امروز همانند روز گذشته دو نیمه متفاوت داشت ولی با یک تفاوت؛ اگر در بازار دیروز شاهد بازگشت بورس در نیمه دوم بودیم، امروز شاخص کل در نیمه دوم عقب نشینی کرد.

بازار امروز سبز بود ولی دوباره نشان داد که فعلا بدون روند است. شاخص کل در حالی در نیمه اول بازار افزایش بیش از ۳٬۲۰۰ واحدی را تجربه کرده بود که در یک ساعت بعدی عملاً بدون تغییر باقی ماند. ولی در یک ساعت پایانی دوباره روند نزولی به خود گرفت و کاهش حدود یک هزار واحدی را تجربه کرد و به طور مشخص در نیم ساعت پایانی با فشار فروش بالایی همراه شد.

در نهایت شاخص کل با افزایش بیش از ۲هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد تا بازدهی شاخص کل برای دومین هفته متوالی منفی باشد.

در ابتدای معاملات اقبال به گروه خودرویی و بانکی افزایش پیدا کرده بود اما در نیمه دوم شاهد فشار فروش در این گروه ها به ویژه در گروه خودرویی بودیم.

«وبانک» با ۴۷۰، «وبملت» با ۴۲۵ و «حکشتی» با ۲۸۵ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود شاخص کل داشتند و «فولاد» با ۲۸۵ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را در معاملات روز چهارشنبه داشت.

شاخص هم وزن نیز که در نیمه اول بازار با افزایش حدود ۱٬۹۰۰ واحدی همراه بود در ادامه عملا بدون تغییر باقی ماند و معاملات را در نهایت با ۱٬۸۰۰ واحد افزایش به پایان برد

معاملات امروز دوباره نشان داد که بورس نه قدرت صعود دارد و نه میلی به نزول دارد؛ این موضوع به ویژه در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز نمود بیش‌تری پیدا کرده است.

در پایان معاملات امروز دوباره ارزش معاملات خرد با ثبت عدد ۲هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به زیر سطح ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

حقیقی‌ها نیز حدود ۷۵ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که «خودرو و ساخت قطعات»، «بیمه و صندوق بازنشستگی» و « رایانه و فعالیت های وابسته به آن» بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان نمادهای معامله شده در بازار امروز «شپنا» با ۱۴، «خساپا» و «بپاس» با ۱۳ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند و در نقطه مقابل، «وبانک» با ۵۳، «وآذر» با ۲۲ و «وبصادر» با ۷ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.