۰ نفر

یازدهمین روز صعود بورس؛

گزارش بورس ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / شاخص کل آخر معاملات کم آورد

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 680590
گزارش بورس ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / شاخص کل آخر معاملات کم آورد

شاخص کل چهارمین هفته آبان را هم صعودی آغاز و رشد حدود ۱۲ هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. هر چند ارزش معاملات خرد نسبت به روز چهارشنبه کاهشی بود اما همچنان ارقام امیدوارکننده ای را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص کل برای یازدهمین روز متوالی هم سبزپوش به کار خود پایان داد؛ اتفاقی که از سال ۱۳۹۹ برای بورس نیافتاده بود. نگاهی به نمادهای اثرگذار نشان می‌دهد که فلزی‌ها بیش‌ترین نقش را در صعود روز شنبه شاخص کل داشتند. شاخص کل در حالی امروز با افزایش حدود ۱۱هزار و ۷۵۰ واحدی به کار خود پایان داد که «فملی» با ۳٬۴۰۰ واحد، «کچاد» با ۲٬۱۵۰ و «فولاد» با ۷۶۰ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشت.

نکته مهم معاملات امروز، به عقب نشینی اندک شاخص کل از میانه‌های بازار بر می‌گردد. شاخص کل تا ساعت ۱۱ با افزایش حدود ۱۲ هزار و ۴۸۰ واحدی همراه شده بود؛ به بیان دیگر در ۹۰ دقیقه پایانی بازار شاخص کل حدود ۷۵۰ واحد عقب نشینی کرد.

شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش از ۴٬۳۰۰ واحدی همراه بود و بر خلاف شاخص کل روند صعودی خود را تا پایان بازار حفظ کرد. هرچند که شیب افزایش شاخص هم وزن نیز با گذشت زمان کاهش پیدا کرد.

امروز ارزش معاملات خرد هرچند با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به روز چهارشنبه حدود ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود اما همچنان نسبت به چند ماه گذشته ارقام امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

همچنین در حالی در یک ساعت ابتدایی معاملات، حقیقی‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کرده بودند که در نهایت در بازار امروز خروج بیش از ۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شد.

«حکشتی» با ۳۸، «فملی» با ۳۴ و «فاسمین» با ۱۸ میلیارد تومان، بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و در نقطه مقابل «شاراک» و «شبندر» با ۱۷ و «خودرو» با ۱۶ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین خروج پول حقیقی بود.

در میان صنایع نیز « فلزات اساسی» با ۵۴،‌«حمل و نقل» با ۳۲ و « محصولات غذایی» با ۲۷ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد و «خودرو و ساخت قطعات» با ۵۰، «محصولات شیمیایی» با ۴۶ و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با ۲۴ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.